| جمعه، 31 فروردین 1403
نگاه ایران: فرماندار فومن با تأکید برضرورت توجه به حوزه عمرانی و آبادانی شهرستان، گفت: متاسفانه وضعیت شهرستان فومن در حوزه عمرانی نسبت به سایر شهرستان های همجوار خود در استان گیلان مطلوب نیست.

 حسین اسماعیلی در جلسه شورای اداری که ظهر شنبه در سالن آیت الله بهجت فرمانداری شهرستان فومن برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه راه و شهرسازی دو سه مورد بوده که طی سال های گذشته دغدغه مردم فومن محسوب می شود.

وی با بیان اینکه توسعه جاده ماسوله به فومن یکی از مهم ترین اولویت های شهرستان بوده که نیازمند اعتبارات ملی است، افزود: با توجه به پیگیری های نماینده شهرستان در کمیسیون عمران مجلس ماه های آتی نوید وقوع اتفاقات خوبی در این زمینه است.

فرماندار فومن با اشاره به مسیر ارتباطی فومن به خلخال، گفت: اجرای این پروژه نیز از مطالبات مردم شهرستان است البته لازم به ذکر بوده که خلخال به تعهدات خود در این زمینه عمل کرده ولی متاسفانه بخش تعهدی شهرستان فومن همچنان باقی است.

وی با بیان اینکه متاسفانه در حوزه عمرانی وضعیت شهرستان فومن نسبت به شهرستان های همجوار مطلوب نیست، خاطرنشان کرد: البته عوامل اداره کل راه و شهرسازی در این زمینه فعالیت های مناسبی داشته اند که جای تقدیر دارد و باید تلاش بیشتری در این حوزه در سطح شهرستان صورت گیرد.

اسماعیل پور با تأکید بر رهاشدن برخی از پروژه ها در نقاط حساس شهرستان، تصریح کرد: متاسفانه پیمانکاران به رغم اتمام کار نواقض جزئی پروژه ها را برطرف نکرده و آن را منوط به دریافت مطالبات خود کرده اند.

وی در ادامه یکی دیگر از مطالبات مردمی را کانال مسیر قلعه رودخان به سمت ماکلوان عنوان کرد و یادآورشد: امسال این راه ارتباطی آسفالت شده که هدف از اجرای این پروژه کاهش بار ترافیک در فومن و همچنین ایجاد و معرفی یک مسیر گردشگری جدید است.

فرماندار فومن توسعه زیرساخت های گردشگری با کمک به عوامل اقتصادی و اجتماعی در روستاها شهرستان را یکی از مهم ترین اولویت ها اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه برای ایجاد امنیت بیشتر در این مسیر نیازمند ایجاد یک حفاظ های امنیتی در مسیر کانال هستیم، گفت: به همین منظور نیازمند همکاری مسئولان امر هستیم.

اسماعیل پور در ادامه به استقرار ماشین آلات سنگین راهداری در مرکز استان اشاره و خاطرنشان کرد: در طول سال بیش از ۱۵ مورد ریزش کوه در منطقه ماسوله رخ می دهد که  استقرار این ماشین آلات در شهرستان هایی همانند فومن الزامی و ضروری است.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code