| چهارشنبه، 05 اردیبهشت 1403
به دنبال راه اندازی پویش مردمی؛
       کد خبر: 119154

نگاه ایران: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تالش با اشاره به تاثیرگذاری سینما در مسائل فرهنگی جامعه، از در حال ساخت بودن ساختمان سینما در مرکز این شهرستان توسط بخش خصوصی خبر داد.

 بهرام خوشحالبه ایرنا گفت: هنر سینما به دلیل جذابیت در رشد و تربیت فرهنگی و اجتم.اعی کودکان و نوجوانان و بالندگی و تعالی جامعه مهم است و برای رفع خلاء آن در تالش تلاش می کنیم.
وی تصریح کرد: اجرای طرح سینما سلام با هدف آشتی مردم با هنر سینما با نمایش فیلم های روز سینمای ایران در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تالش آغاز شده است.
احمد فرهادی پیمانکار ساختمان سینمای شهرستان تالش نیز گفت: مجتمع سینمایی تالش متشکل از چند طبقه تجاری، سینما، شهر بازی، رستوران های سنتی و مدرن، تالار نجوم و محلی برای نمایش تابلوهای هنرمندان خواهد بود. وی افزود: مساحت ساختمان این سینما یکهزار و 200 متر مربع و شامل 2 طبقه خواهد بود و در حدود 400 متر مربع فضای داخل آن، 250 صندلی در طبقه اول و 50 صندلی در طبقه دوم گنجانده خواهد شد. وی اظهار کرد: تاکنون کمک و تسهیلاتی برای این طرح نشده اما شهرداری تالش برای اعمال پاره ای تخفیف ها قول مساعد داده است و اگر مسئولان حمایت بکنند سینمای این شهر ظرف 2 سال تکمیل و افتتاح خواهد شد.
پیش تر گروهی از جوانان هنر دوست تالش با راه اندازی کمپین تقاضای ایجاد سینما و موزه، خواستار احداث این مکان های فرهنگی شده بودند. تالش با بیش از 200 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان قرار دارد.
به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code