| جمعه، 07 اردیبهشت 1403
حادثه تیراندازی در مجلس؛
       کد خبر: 118484
نگاه ایران/گروه سیاسی: افراد مسلح حوالی ساعت ۱۰:۳۰ صبح امروز در حالی که تیراندازی می کردند، به زور وارد مجلس شدند.

این افراد مسلح که به گفته یکی از نمایندگان ۴ نفر هستند با تیراندازی وارد مجلس شده و با هدف قرار دادن تعدادی از نیروهای حفاظت مجلس به تیراندازی خود ادامه می دادند که ظاهراً سه نفر زخمی شدند.

این نماینده مجلس در گفت وگو با ایسنا با تایید این حادثه تیراندازی گفت که این افراد در حال حاضر در دفاتر نمایندگان هستند و محاصره شده اند اما اوضاع تحت کنترل است و تا لحظات دیگر اخبار موثق تر منتشر می شود.

در حال حاضر از خروج نمایندگان از صحن مجلس و خروج خبرنگاران جلوگیری می شود.

درهای ورودی و خروجی مجلس بسته شده است.

رنجبرزاده عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز گفت که نیروهای حفاظت مجلس هنوز موفق به بازداشت فرد مسلح مهاجم نشده اند. اکبر رنجبرزاده اظهار کرد: فرد مسلحی که از ساعتی پیش وارد مجلس شده و اقدام به تیراندازی کرده همچنان در محوطه مجلس است. به گفته رنجبرزاده، هنوز تعداد افراد زخمی در این حادثه تیراندازی مشخص نیست. سلفی غلامعلی جعفرزاده نماینده رشت در صحن مجلس، همین الان! خبرنگار خبرانلاین از مقابل مجلس خبر می دهد که ماموران در حال متفرق کردن مردم از مقابل مجلس هستند و همچنان از داخل مجلس صدای تیراندازی به گوش می رسد. پیگیری ها حکایت از آن دارد که این مهاجمان سه نفر بوده و با دو کلاشینکف و یک کلت از همان درب ورودی مجلس اقدام به تیراندازی کرده و خود را به داخل مجلس رسانده اند. طبق اطلاعات رسیده، یکی از مهاجمان مسلح از مجلس خارج شده و مردم روی زمین دراز کشیده اند. تروریستی که دقایقی پیش موفق شده بود با تیراندازی از مجلس خارج شود، به دلیل محاصره مجلس، مجبور شد دوباره به داخل مجلس بازگردد. هم اکنون تروریست ها در حال تیراندازی از داخل مجلس به بیرون و محوطه بیرونی مجلس هستند. تعداد شهدای مجلس به ۲ نفر رسید. در حادثه تیراندازی مجلس شورای اسلامی تاکنون ۱۰ نفر مجروح شده اند. نیروهای حفاظت با جلیقه های ضد گلوله در حال تامین امنیت هستند اما اجازه خروج از مجلس به هیچ عنوان داده نمی شود. یکی از ضاربان حادثه تیراندازی مجلس دستگیر شد سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از دستگیری یکی از تیراندازان حادثه تیراندازی خبر داد. سیدحسین نقوی حسینی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در جریان حادثه تیراندازی صبح امروز مجلس یک نفر از چهار فرد مسلح دستگیر شدند. وی گفت که صبح امروز چهار فرد مسلح وارد مجلس شدند که در حال حاضر سه نفر در طبقات و دفاتر نمایندگان هستند و یکی از این افراد دستگیر شده است. یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی دقایقی پیش به سکوی محل استقرار خبرنگاران نزدیک و اعلام کرد که حمله کنندگان چهار نفر بوده و این اقدام تروریستی بوده است.

نمایندگان در حال خروج از صحن هستند

حسن زمانی مدیر اجرایی مجلس شورای اسلامی با حضور در صحن پارلمان به مرور در حال خارج کردن نمایندگان از صحن مجلس شورای اسلامی است. یکی از نمایندگان کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: منتظر خروج از صحن هستیم. قرار است نمایندگان به زیر زمین مجلس که پناهگاه است بروند یا از مجلس خارج شوند. تروریست ها پنجره های اتاق های طبقه چهارم را باز کرده و به مردم حاضر در خیابان تیراندازی کرده اند. توضیحات لاریجانی درباره حادثه صبح امروز مجلس رئیس مجلس شورای اسلامی توضیحاتی را درباره حادثه تیراندازی صبح امروز مجلس ارائه کرد. به گزارش ایسنا، علی لاریجانی در پایان جلسه علنی گفت: امروز صبح چند تن از تروریست های بزدل اقدامات سبکی را انجام دادند که با آنها برخورد جدی شد و نمایندگان در این مسیر با آرامش کارشان را انجام دادند. وی خاطرنشان کرد: موضوع جزئی است و تروریست ها دنبال مسأله سازی هستند و از آنجایی که ایران یک قطب در مبارزه با تروریسم است می خواهند خدشه وارد کنند. لاریجانی خاطرنشان کرد: نیروهای امنیتی برخورد خواهند کرد و مشکل حل خواهد شد. محاصره تروریست ها در مجلس ادامه دارد مدیر کل ضد تروریستی وزارت اطلاعات، تعداد عملیات های تروریستی که قرار بود امروز در تهران را انجام شود را سه عملیات اعلام کرد. به گزارش ایسنا ، مدیر کل ضد تروریستی وزارت اطلاعات اعلام کرد صبح امروز ۱۷/ ۳/ ۹۶ چند تیم تروریستی در شهر تهران اقدام به حملات تروریستی کردند که عوامل یکی از آنها قبل از هرگونه اقدامی دستگیر شدند. وی ادامه داد: دو تیم دیگر یکی حرم امام(ره) و دیگری  ساختمان مجلس شورای اسلامی را مورد حمله قرار دادند که با هوشیاری ماموران حرم امام(ره) ، یک فرد انتحاری قبل از اقدام مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فرد انتحاری دیگر خود را منفجر کرد. مدیر کل ضد تروریستی وزارت اطلاعات همچنین خاطر نشان کرد: تیم دیگر در میدان بهارستان اقدام به تیراندازی به مراجعین به یکی از ساختمان های اداری مجلس را  کرده است که تیم مورد نظر تحت محاصره قرار دارد. وی همچنین خاطر نشان کرد: اطلاعات دقیق درباره این حادثه تروریستی متعاقبا اعلام می شود.

۱۳:۳۴

تخلیه ساختمان مجلس نمایندگان مجلس شورای اسلامی، کارمندان مجلس و خبرنگاران از ساختمان بهارستان خارج شدند. به گزارش ایسنا، با پایان جلسه علنی مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی تحت تدابیر امنیتی از ساختمان مجلس خارج شدند. همچنین نیروهای امنیتی اقدام به تخلیه ساختمان مجلس و خارج کردن کارمندان و خبرنگاران کردند. یکی از نمایندگان مجلس به خبرنگار ایسنا گفت که یکی از افراد مسلح خود را در طبقه چهارم ساختمان مجلس در بخش دفاتر نمایندگان منفجر کرده است. به گفته وی کارمندان دفاتر نمایندگان تحت مراقبت امنیتی قرار دارند. داعش با انتشار بیانیه ای مسئولیت حملات به مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) را برعهده گرفت/فارس [video width="416" height="240" mp4="https://negahiran.ir/wp-content/uploads/2017/06/video.mp4"][/video]

پیرحسین کولیوند، سرپرست اورژانس کشور در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس با اشاره به مصدومیت 333 نفر در حادثه حرم و مجلس اسامس آنها را به صورت زیر اعلام کرد:

1 هادی نوری 38 طرفه

2 اعظم موسی خانی 53 طرفه

3 روح ا... شجاع خلیق 36 طرفه

4 عبدالسلیم قازلی 35 طرفه

5 جلال عینی 33 طرفه

6 مریم رضاخانلو 26 طرفه

7 حسین خدایی راد 35 طرفه

8 علی جاویدیان 51 طرفه

9 صحبت آزادی 34 طرفه

10 مجهول الهویه 50 امام حسین

11 فرهاد ملکی 40 امام حسین

12 سید عبداله میرحسینی 52 امام حسین

13 عباس نظریان 57 امام حسین

14 مرتضی فلاحتی 57 امام حسین

15 مریم شهریاری 26 سینا

16 صابر رئیسی 23 سینا

17 طهمورث سمیعی 37 سینا

18 تنها شهریاری 60 سینا

19 جعفر چوپان 40 سینا

20 ابراهیم وثوق 31 سینا

21 مرضیه افرازه 27 سینا

22 ارسلان غلامی 27 سینا

23 هادی اسکندرلو 35 سینا

24 مهدی اطهری پور 33 سینا

25 ابراهیم خلف کش 45 سینا

26 مهدی یوسفی 36 سینا

27 علی همتی (فوت) 50 سینا

28 هانیه اکبریان (فوت) 37 معیری

29 محمد بحشایی 37 هفتم تیر

30 سعید زیرکی(میرکی) 42 هفتم تیر

31 مهدی قدرتی 46 هفتم تیر

32 حسین جعفر عراقی 51 هفتم تیر

33 یوسف زارعی 32 ضیائیان

  با تلاش نیروهای امنیتی، محمدمهدی افتخاری نماینده فومن و شفت که در ساختمان مورد حمله تروریست ها حضور داشت، از این ساختمان خارج شد. در گفت وگو با نگاه ایران اعلام شد؛(اینجا) توضیحات افتخاری نماینده فومن و شفت درباره نجاتش از حادثه تروریستی مجلس معاون امنیتی وزیر کشور: تروریست ها با لباس زنانه وارد مجلس شدند معاون امنیتی وزیر کشور با بیان اینکه تروریست ها با پوشش زنانه وارد مجلس شورای اسلامی شدند، گفت: تروریست ها اکنون در محاصره هستند و تا ساعتی دیگر این مساله به پایان می رسد. به گزارش ایسنا، سردار حسین ذوالفقاری با اشاره به اینکه چهار تروریست با پوشش زنانه از مسیر محل تردد ارباب رجوع وارد مجلس شدند، اظهار کرد: آنها از همان درب ورودی به نیروهای محافظ تیراندازی کردند و نیروها را هدف قرار دادند، اما نیروهای حفاظت سپاه بلافاصله وارد عملیات شدند و صحن مجلس و کمیسیون ها را کنترل کردند. وی افزود: تروریست ها ناچارا به مسیر دفاتر نمایندگان رفته و از آنجا افراد را مورد هدف قرار دادند. براساس گزارش اورژانس حدود ۳۰ نفر مجروح شدند و تا این لحظه شهادت دو نفر  هم تایید شده است. تکذیب گروگانگیری همسران دو نماینده مجلس توسط افراد مسلح نماینده شهرضا در واکنش به انتشار اخباری درباره گروگانگیری همسرش توسط نیروهای مسلح در مجلس گفت: چنین خبری صحت ندارد و همسر بنده نیم ساعت پیش از دفاتر نمایندگی خارج شد. محمودی همچنین گروگانگیری همسر نماینده مبارکه را نیز تکذیب کرد و گفت: همسر خانم سعیدی نماینده مبارکه نیز همراه با همسر بنده از ساختمان مجلس خارج شدند؛ دختر ایشان نیز در سلامت کامل هستند ./ایسنا

پایان عملیات تروریستی در مجلس / مهاجمان کشته شدند

یک مقام آگاه از پایان عملیات تروریستی در مجلس خبر داد.

 این منبع آگاه به ایسنا گفت: دقایقی پیش نیروهای امنیتی موفق شدند ۴ فرد مهاجم مسلح را به هلاکت برسانند.

به گفته وی، در حال حاضر نیروهای امنیتی مجلس در حال پاکسازی و چک و خنثی  ساختمان پارلمان هستند.

به گزارش ایسنا، مهاجمان مسلح صبح امروز اقدام به تیراندازی در مجلس کردند که این تیراندازی تا دقایق پیش نیز همچنان ادامه داشت.

اطلاعیه وزارت کشور درخصوص وقایع تروریستی روز جاری

به روزرسانی به پایان رسید.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code