| شنبه، 08 اردیبهشت 1403
نگاه ایران :  به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت- آتش سوزی در  پشت بام یک باب منزل مسکونی در ساعت ۲۳:۰۳ دقیقه شب گذشته ۲۴ اردیبهشت ۹۶ به مرکز ستاد فرماندهی ۱۲۵ آتش نشانی اطلاع داده شد که سریعا ۳۵ آتش نشان بهمراه ۱۵۵ دستگاه خودروی اطفایی از ۶۶ ایستگاه آتش نشانی به محل حادثه واقع در خیابان دانشسرا – جنب مسجد امام جعفر صادق (ع)  اعزام شدند.

شهرام مومنی معاون عملیات سازمان آتش نشانی در این باره گفت: به محض رسیدن به محل آتش سوزی، حجم بسیار زیادی از شعله های آتش که سربندی یکباب منزل مسکونی ویلایی را در برگرفته بود مشاهده می شد.

وی در ادامه افزود: آتش نشانان سریعا نسبت به اطفاء و پیشگیری از گسترش آتش به منزل مسکونی همجوار اقدام نموده و بواسطه شدت آتش سوزی درخواست نیروهای کمکی از مرکز کنترل ۱۲۵ را داشتند.

مومنی با بیان اینکه علت حادثه و میزان خسارت وارده در دست بررسی است، افزود: خوشبختانه با همت و تلاش نفس گیر آتش نشانان از سرایت شعله های آتش به منزل مسکونی ویلایی همجوار پیشگیری شد.

در ادامه معاونت عملیات سازمان آتش نشانی با اشاره به تنگ و باریک بودن کوچه های منتهی به محل آتش سوزی از دخالت برخی شهروندان در کار آتش نشانان گله مند بود و گفت: با توجه به حجم بالای آتش و احتمال گسترش آن به منزل مسکونی همجوار، شب سختی برای آتش نشانان گذشت از این رو از شهروندان گرانقدر خواسته می شود با توجه به آموزش های هر روزه آتش نشانان و آگاهی به شغل و حرفه شان از حتک حرمت و دخالت در امور محوله به آتش نشانان خودداری کنند.

همین گزارش حاکی است: در این حادثه به کسی آسیب جانی نرسید و آتش نشانان پس از اطفای کامل آتش و پاکسازی محل حادثه به ایستگاههای مربوطه مراجعت نمودند.

گفتنی است: متاسفانه در این آتش سوزی منزل مسکونی فوق با توجه به خسارات وارده فاقد بیمه آتش سوزی بوده است که بدین وسیله از شهروندان گرانقدر خواسته می شود نسبت به بیمه منازل مسکونی خود دقت نظر بیشتری داشته باشند تا بواسطه بروز حوادث احتمالی بتوانند جبران خسارت کنند.

 
به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code