| جمعه، 07 اردیبهشت 1403
نگاه ایران:استاندار گیلان در دیدار و گفتگو با حجت الاسلام و المسلمین کشاورز امام جمعه بخش چابکسر گفت: عملیات اجرایی ساخت پتروشیمی در شهرستان رودسر با سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام می شود.(اظهارات امام جمعه چابکسر را اینجا بخوانید) به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛دکتر نجفی در این دیدار که پیش از ظهر امروز و با حضور مدیران استانی و شهرستانی صورت گرفت، ضمن قدردانی از زحمات امام جمعه چابکسر و همراهی و تعامل سازنده ی وی با مدیران شهرستان افزود :به منظور افتتاح، کلنگ زنی و بازدید از پروژه های مختلف سطح استان در شهرستان های متعدد حضور پیدا کردیم و امروز نیز به همین منظور وارد شهرستان رودسر شدیم. وی با بیان اینکه چنین اقداماتی جزء وظایف ذاتی دولت و مسئولین دولتی است خاطر نشان کرد: براساس بیانات رهبر معظم انقلاب که همواره تأکید بر بیان عملکرد دولت توسط دولتمردان داشته و دارند، ما وظیفه داریم در این خصوص فعال باشیم و به همه جا سرکشی کنیم. نماینده عالی دولت در گیلان به حسن توجه و نظر مثبت امام جمعه چابکسر درخصوص عملکرد دولت در استان اشاره کرد و گفت : شما همواره عملکرد دولت را دیده اید و ما نیز قدردان توجه شما هستیم. استاندار گیلان افزایش 108 درصدی قیمت چای، افزایش 4 هزار هکتاری سطح زیر کشت چای و افزایش 234 درصدی درآمد کشاورزان چای را از افتخارات دولت در استان گیلان برشمرد و با بیان اینکه درحوزه ی برنج تلاش کردیم از واردات آن جلوگیری کنیم،افزود: طی مدت تصدی دولت گذشته، واردات زیادی صورت گرفت و زمان شروع بکار دولت تدبیر و امید با 2 میلیون و 900 هزار تن برنج وارداتی مواجه بودیم که فضا به سمت نابودی برنج سوق داده شده بود و تلاش کردیم مجدداً آنرا احیاء کنیم. وی ادامه داد: در منطقه ی شما نیز مرکبات صدمه دیده است و لازم است اقدامات جدی تری صورت گیرد و یقیناً در این خصوص اقدامات عاجل و لازم صورت خواهد پذیرفت. نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه تا پروژه ای آماده بهره برداری نباشد آنرا افتتاح نخواهیم کرد، گفت:انشاء الله ظرف ماه های آینده پروژه ی راه آهن نیز افتتاح شده و به بهره برداری کامل خواهد رسید. استاندار گیلان در پایان به اهمیت بحث پتروشیمی در شهرستان رودسر اشاره کرد و گفت:باتوجه به اینکه این پروژه موقعیت اشتغالزایی خوبی دارد طی بازدیدی که با حضور وزیر نفت دولت در ماه های اخیر داشتیم، در تلاشیم اجرای آنرا نهایی کنیم. وی افزود : باتوجه به نزدیک بودن شهرستان رودسر به میدان نفتی سردار جنگل و مذاکراتی که با وزیر نفت انجام شد ساخت پتروشیمی در شهرستان رودسر با سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام می شود. بهره برداری از مجتمع تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری روستای «سموش» بخش رحیم آباد شهرستان رودسر با حضور دکتر نجفی در شهرستان رودسر مجتمع تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری روستای سموش رحیم آباد با ظرفیت اولیه ی تولید 50 تن گوشت ماهیان خاویاری و 5 تن خاویار به بهره برداری رسید.

برای ساخت این مزرعه در زمینی به مساحت 7 هزار مترمربع 350 میلیارد ریال هزینه وبرای  حدود 100 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد شد.

در این مزرعه هم اکنون 2 هزار بچه فیل ماهی نگهداری می شود که در نهایت، قابلیت ارتقاء ظرفیت تولید 400 تن گوشت و 10 تن خاویار را دارد.

این پروژه در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی، ارز آوری ، صادرات و حفظ ذخایر ارزشمند دریای خزر به بهره برداری رسید.

در شهرستان رودسر 4 مرکز پرورش ماهیان خاویاری با ظرفیت 150 تن گوشت و هزار و 500 کیلوگرم خاویار قابل استحصال وجود دارد.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code