| شنبه، 08 اردیبهشت 1403

نگاه ایران: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان گفت: رشد شاخص های عمرانی در گیلان، بسیار بالاست ولی برخی افراد، در مورد عملکرد دولت تدبیر و امید در این استان، بی انصافی می کنند.

 حجت شعبانپور روز سه شنبه در گفتگو با ایرنا، برخی ادعاهایی که در مورد عدم تحقق وعده های دولت تدبیر و امید در گیلان مطرح می شود را رد کرد و افزود: پیگیری و به اتمام رساندن طرح ها و پروژه ها ، نقاط قوت دولت بشمار می آید.

وی ادامه داد: سد آیت الله بهجت (شهربیجار) سال ها بود که نیمه تمام بود، این سد با حمایت های دولت تدبیر و امید به پایان رسید، همچنین سد شفارود قبل از دولت یازدهم به دلیل مشکلات مالی پیشرفت فیزیکی خیلی کمی داشت و بیش از 20 سال انجام مطالعات این سد راکد مانده بود که با پیگیری های جدی استاندار گیلان، بصورت فاینانس مطرح شد و اولین فاینانسی بود که در کشور راه افتاده و هم اکنون نیز پیشرفت فیزیکی خوبی دارد .

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان یادآور شد: در مورد خانوارهای پشت سد شهربیجار، تا زمان حاضر 34 خانوار باقیمانده که پیشتر، برای تملک اراضی، اعیان و عرصه خانوارهای باقیمانده حدود 60 میلیارد ریال اعتبار برآورد شده بود ولی پیرو پیگیری هایی که انجام دادم، اکنون 90 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته تا نسبت به کوچ این خانوارها اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه با معاونان وزارت نیرو صحبت شده و استاندار نیز در جلسه های جداگانه ای بر تمدید فاینانس سد شفارود تاکید کرده، گفت: برای به اتمام رسیدن طرح ها و پروژه های بزرگ قطعاً نیاز به مراحل زمان بندی قانونی است و کارفرمای آن باید پیگیری و تعیین شود و دولت تدبیر و امید پس از 20سال توقف، ساخت آن را شروع کرد.

شعبانپور همچنین گفت: دولت یازدهم، در مورد خدمات زیربنایی در گیلان تدبیر کرد و شاخص آن را از 64 درصد به 96درصد، آب روستایی را از 60 درصد به 76 درصد و راه روستایی را از 39درصد به 51 و هفت دهم درصد رساند که این موارد، موضوعاتی است که مردم آنها را لمس و مشاهده می کنند.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code