| جمعه، 31 فروردین 1403
استاندار گیلان در دیدار با مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران:
       کد خبر: 110049
نگاه ایران : استاندار گیلان در دیدار مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران و مشاور وزیر نیرو  با اشاره به اینکه پیشرفت کار سد پلرود تا قبل از دولت یازدهم حدود ۲۰ درصد بود گفت :این سد هم اکنون ۵۴ درصد پیشرفت کار دارد که  به اندازه دو دهه اجرای آن قبل از دولت یازدهم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان دکتر محمدعلی نجفی در این دیدار که در محل دفتر کار استاندار برگزار شد مدیریت در تأمین آب کشاورزی را از جمله راهکارهای مهم در این بخش برشمرد و افزود : شرایط آب کشاورزی استان به گونه ای است که مدیریت در تأمین آب را می طلبد.

وی به بارش های هزار و 200 میلی متر استان اشاره کرد و افزود : باتوجه به حجم خوب بارش های استان متأسفانه بخش عمده ای از آن بدون استفاده وارد دریا می شود.

استاندار گیلان افزود: همچنین اکثر بارش های استان در فصل هایی بوده که مورد نیاز محصولات کشاورزی نظیر برنج و چای نیست و در زمان هایی که نیازمند آن می باشیم متأسفانه با کمبود مواجه هستیم.

نماینده عالی دولت با اشاره به نقش موثر سدهای لاستیکی در تأمین آب کشاورزی اظهار داشت : احداث سدهای لاستیکی از جمله اقدامات مثبتی در بخش تأمین آب کشاورزی به شمار می رود که علاوه بر جلوگیری از هدر رفت آب قابلیت تعریف منطقه گردشگری را دارا می باشد.

وی با اشاره به اثر بخشی بالای سدهای لاستیکی بر ضرورت فراگیری آن در سراسر استان تأکید کرد و افزود : قابلیت احداث چندین سد لاستیکی در هر شهرستان وجود دارد.

نجفی از آغاز عملیات اجرایی 9 سد لاستیکی در استان خبر داد و افزود : 2 سد لاستیکی دیگر نیز در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارند.

استاندار گیلان با اعلام حمایت از احداث بیشتر سدهای لاستیکی در استان افزود : سدهای لاستیکی از جمله اقدامات موثر استان در تأمین پایدار آب کشاورزی به شمار رفته که در دولت یازدهم قوت گرفت.

وی اظهار داشت : احداث سدهای لاستیکی علی رغم تأمین آب کشاورزی موجب آثار مثبت روانی در مناطقی که عمده سال ها با خشکسالی مواجه بودند خواهد شد.

دکتر نجفی با بیان اینکه با احداث سدهای لاستیکی خواهیم توانست 30 تا 40 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تحت پوشش آبرسانی قرار گیرند افزود : باتوجه به اینکه  گیلان و مازندران قطب کاشت برنج است  باید اقدامات لازم را جهت تأمین آب پایدار اراضی کشاورزی این استان ها صورت پذیرد.

وی بر ضرورت تکمیل هر چه سریعتر سدهای پلرود و شفارود تأکید کرد و افزود : متأسفانه باتوجه به گذشت حدود دوهه  از آغاز ساخت سد پلرود این سد در ابتدای دولت حدود ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که در دولت تدبیر و امید باتوجه به محدودیت های اعتباری 52 درصد افزایش یافته است.

وی همچنین بر ضرورت اجرای هر چه سریعتر سدشفارود تأکید و کرد و خواستار حمایت هر چه بیشتر در این راستا شد.

مشاور وزیر نیرو و مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران نیز از افتتاح 48 سد در طول برنامه پنجم توسعه خبر داد و اظهار داشت : با افتتاح این سدها بیش از 13 میلیارد مترمکعب به ذخیره آبی کشور افزوده شد.

محمد حاج رسولی ها همچنین از بهره برداری 10 سد در سال جاری خبر داد.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code