| سه شنبه، 28 فروردین 1403
مدیرکل امور روستایی استانداری:
       کد خبر: 109667

نگاه ایران: مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان گفت: آسفالت هفت هزار کیلومتر راه روستایی و گازرسانی به 9 هزار روستای کشور از خدمات دولت تدبیر و امید است و استان گیلان رتبه نخست گازرسانی را در بین استان های دیگر دارد.

به گزارش ایرنا ، مازیار سید نژاد روز یکشنبه در همایش گفتمان سازی شوراها؛ انتخابات و مشارکت حداکثری در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا افزود: با تبدیل دفتر امور روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری به معاونت و فعال شدن آن حوزه در دولت تدبیر و امید به اقتصاد روستاها توجه ویژه ای شد.

وی اضافه کرد: با وجود تحریم های مختلف اقتصادی در دولت یازدهم، 34 هزار طرح عمرانی به مبلغ 24 هزار میلیارد ریال در کشور به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه برق رسانی به روستاهای بالای 10 خانوار را در این دولت شاهد بودیم، اظهار کرد: در این مدت به پنج هزار و 200 روستای کشور برای استفاده چهار میلیون نفر آبرسانی شد و تا سال 97 تمام روستاهای کشور از آب آشامیدنی برخوردار خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه امسال 22 هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح های آب رسانی روستایی کشور در نظر گرفته شده است، افزود: تا سال 92 برای آب شرب روستاها ردیف اعتبار در نظر گرفته نشده بود و در دولت تدبیر و امید این ردیف بودجه اختصاص یافت.

وی احداث 995 خانه بهداشت و 6 هزار مرکز بهداشتی درمانی در روستاهای کشور را از خدمات حوزه سلامت دولت برشمرد و بیان کرد: تا سال 1400 در قالب طرح ارتقای تولید و اشتغال پایدار، یک میلیون و 100 هزار شغل در روستاهای کشور ایجاد خواهد شد و سهم گیلان 41 هزار شغل پایدار خواهد بود.

سیدی نژاد تصریح کرد: از سال 82 تاکنون، 100 هزار میلیارد ریال اعتبار برای دهیاری های کشور تزریق شده است و 73 هزار میلیارد ریال آن توسط دولت یازدهم به دهیارهای ها اختصاص یافته است.

مدیر کل روستایی و شوراهای استانداری گیلان با بیان اینکه دولت یازدهم در این مدت پنج هزار و 500 دهیاری جدید را تاسیس کرده است، گفت: باتوجه به پی گیری بعمل از ناحیه دولت، تخصیص مبلغ 60 هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستاییان در دست اقدام می باشد که در قالب تسهیلات کم بهره برای اجرای طرح های اشتغالزای روستایی در حوزه های شیلات، گردشگری و بوم گردی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، راه اندازی کارگاه های تولیدی و ... اختصاص خواهد یافت.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code