| جمعه، 31 فروردین 1403

نگاه ایران: محمدحسین اصغریان عصر امروز در همایش اقتصاد مقاومتی و توسعه روستایی در فومن با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و نامگذاری سال های اخیر تحت عنوان اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی نشان از اهمیت آن دارد.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یک اصطلاح و لغت جدید در ادبیات اقتصادی است که ویژه ایران است، گفت: این بدان معنا نیست که اقتصاد سایر کشورها مقاوم نیست بلکه لغت اقتصاد مقاومتی در هیچ ادبیات اقتصادی وجود ندارد و برای نخستین بار در ایران مطرح شده است.

اصغریان با اشاره به اینکه علت طرح اقتصاد مقاومتی به دلیل وجود تفاوت در مولفه های نظام  جمهوری اسلامی با سایر کشورها است، تصریح کرد: به طور مثال ژاپن از اقتصاد بسیاری قدرتمندی برخوردار است و ضرورتی ندارد که همه نیاز خود را تامین کند چرا که تحریم بر آنها تحمیل نمی شود.

معاون استاندار گیلان افزود: کشور آلمان توانایی تولید و تامین نیازهایش را ندارد و وابسته به واردات نفت است و این یک نقطه آسیب برای اقتصاد آن کشور است و نیازمند اقتصاد مقاومتی نیست چون مولفه های حکومت و قدرتش به گونه ای نیست که توسط کشورها تحریم شود.

اصغریان با بیان اینکه بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری تنها راه نجات اقتصاد کشور اقتصاد مقاومتی است، گفت: اقتصاد مقاومتی اقتصادی است که در برابر چالش ها، تهدیدات و تحریم های دشمنان با سرعت و قدرت تمام به مسیر خود ادامه دهد.

وی به تحمیل تحریم های سخت و ناعادلانه دشمنان علیه ایران اشاره و بیان کرد: شدت تحریم های تحمیل شده بر ایران در هیچ برهه ای از زمان و تاریخ و کشوری مصداق ندارد و تحریم های دشمنان علیه ایران بسیار هدفمند و هوشمندانه بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار گیلان با اشاره به اینکه هیچگاه نباید دشمن را نادان تصور کنیم چرا که ضربه خواهیم خورد، بیان داشت: دشمنان همواره درصدد هستند تا با هر بهانه ای مانع از رسیدن ایران به توسعه شوند.

وی بر ضرورت نهادینه شدن اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و افزود: اقتصاد دانش بنیان پایه و اساس تحقق اقتصاد مقاومتی است و تکیه کشور باید بر توان تولید و امکانات داخل و با نگاه صادرات محور باشد و مردمی کردن یکی دیگر از راهبردهای اقتصاد مقاومتی است.

اصغریان با بیان اینکه بنا است در سال 96 حدود 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به ایجاد اشتغال در روستاها تعلق گیرد، اظهار داشت: باید زمینه ها را برای بهره مندی حداکثری از منابع و ظرفیت ها در راستای ایجاد اشتغال در روستاها فراهم کنیم.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code