| جمعه، 07 اردیبهشت 1403
نگاه ایران:اندکی بعد از اعلام خبر مربوط به لغو مناظره زنده از برنامه کاندیداهای ریاست جمهوری برخی اعضای تشکیلات جمنا که رییسی و قالیباف را به صحنه آورد مدعی شدند که این تصمیم به ضرر آنهاست.
اولین چالش بر سر تبلیغات تلویزیونی انتخابات
یک روز مانده به اعلام نتیجه نظر شورای نگهبان تصمیم کمیته تبلیغات انتخاباتی در خصوص ممنوعیت پخش زنده مناظره انتخاباتی به جنجال بزرگ تبدیل شد
طبق گفته یک مقام مسئول اعضای دولت در کمیته تبلیغات انتخاباتی در اقلیت هستند
لذا نامزدان اصلاح طلب بیش از همه از کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات خواستند تا با برگزاری مناظره های آزاد و زنده موافقت و همراهی کند.
به گزارش ایران آنلاین اکثریت ناظران سیاسی از برگ های برنده روحانی در انتخابات گذشته و امروز را توانایی اش در مواجهه رودررو با حریف می خوانند. به همین اندازه قالیباف بیشترین ضربه را در انتخابات 92 از ناحیه شکست در مناظره دید. به گفته این ناظران، رییسی نیز تجربه مجادله مستقیم در این میادین را ندارد و ترجیح می دهد به روش سخنرانی یک سویه علیه دولت حرکت کند. رسانه های اصولگرا که حملات خود را به بخش اقتصاد دولت متمرکز کرده بودند بعد از آمدن جهانگیری، به عنوان مرد اقتصادی کابینه، امید خود را برای امتیاز گیری در حملات اقتصادی از دست رفته می بینند روحانی: مناظره انتخاباتی را زنده پخش کنید حسام الدین آشنا، مشاور فرهنگی هم در کانال تلگرامی خود از تقاضای حجت الاسلام حسن روحانی برای تجدیدنظر در مصوبه امروز  کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات خبر داد. به نوشته او رئیس جمهور در حین برگزاری جلسه با نخبگان استان فارس از این تصمیم مطلع شدند و در سخنرانی خود با صراحت تقاضای بازنگری این مصوبه را مطرح کردند. حسن روحانی در این نشست گفت: حامی هر شیوه ای در مناظرات هستم که مردم بهتر انتخاب کنند.  رئیس جمهور افزود:امیدوارم ستاد تبلیغات انتخابات، تجربه ها را باز هم مرور کند. روحانی تاکید کرد: من طرفدار آزادترین شیوه مناظره ها هستم که مردم بتوانند بهتر انتخاب کنند. به گفته او وجود مخالف هم مفید است؛ همه باید بدون لکنت زبان سخن بگویند و نقد کنند. گفتنی است برگزاری و پخش مناظره های انتخاباتی در کشورهای مختلف به گونه های متفاوتی انجام می شود. در جمهوری اسلامی ایران از سال 1376 مناظره میان داوطلبان به صورت پخش تلویزیونی برگزار شد. در سال 1384 کارشناسان مرتبط با داوطلبان با یکدیگر مناظره کردند و در سال 1388  مناظره یک به یک زنده تجربه شد. سال 1392 مناظره/ مصاحبه دسته جمعی زنده طراحی و اجرا شد. عده ای با جمع بندی تمام این تجربیات معتقد به اعمال نظارت بیشتر بر مناظره ها شدند و ظاهراً این نظر در کمیسیون تبلیغات رأی بیشتری آورده و ضبطی بودن مناظره ها تصویب شده است.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code