| پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403
نگاه ایران: معاون وزیر راه و شهرسازی به ریل گذاری روزانه پنج کیلومتر در پنج پروژه راه آهن کشور اشاره کرد و گفت: روز گذشته یک هزار و 728 متر در محور تهران ـ همدان ریل گذاری شد و این میزان رکورد جدیدی در ریل گذاری کشور است.

خیرالله خادمی ظهر امروز در جریان بازدید از پروژه احداث راه آهن قزوین ـ رشت در محدوده منجیل با اشاره به اجرای عملیات ریل گذاری این مسیر اظهار کرد: سال گذشته دولت اتصال پنج استان به شبکه ریلی کشور براساس اقتصاد مقاومتی را برنامه ریزی کرد و یکی از این محورها که از سخت ترین مسیرها محسوب می شود و مسیر قزوین ـ رشت است.

*آغاز عملیات اجرایی آخرین پل راه آهن قزوین ـ رشت

وی از اتصال گیلان به شبکه ریلی کشور به زودی خبر داد و افزود: عملیات اجرایی 25 کیلومتر تونل های مسیر راه آهن قزوین – رشت در حال اتمام است و از حدود 50 پل بزرگی که در این مسیر احداث شده، عملیات اجرایی آخرین پل آغاز شده و تا 20 روز آینده به اتمام می رسد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه تعداد 58 تونل در مسیر راه آهن قزوین ـ رشت حفر شده است، تصریح کرد: عملیات اجرایی محور مذکور در حال اتمام است و از 165 کیلومتر طول مسیر، 100 کیلومتر ریل گذاری انجام شده و 65 کیلومتر ریل گذاری آن باقی مانده است.

*ریل گذاری راه آهن قزوین ـ رشت از 4 مسیر

خادمی از ریل گذاری در چهار مسیر در محور راه آهن قزوین ـ رشت خبر داد و بیان کرد: تا پایان دولت کنونی طبق برنامه زمانبندی انجام شده، عملیات اجرایی پروژه راه آهن قزوین ـ رشت به اتمام می رسد و در تلاش هستیم قطار را به رشت برسانیم و مردم گیلان از نعمت ریلی کشور برخوردار شوند.

وی، مسیر راه آهن قزوین ـ رشت را به لحاظ مهندسی یکی از مهم ترین و مناسب ترین محورها و فعالیت ساختمانی و راهسازی کشور عنوان کرد و گفت: عملیات اجرایی محور مذکور بسیار سنگین است و بناهای بسیار بزرگ، سنگین و منحصر به فردی دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بیشتر مسیرها و تونل های پروژه راه آهن قزوین ـ رشت در بعضی از مواقع دچار ریزش شدند، خاطرنشان کرد: امر مذکور سبب طولانی شدن بعضی از عملیات های اجرایی شده و با توجه به تمام مشکلات عملیات احداث پروژه مذکور در حال اتمام است.

خادمی به احداث بلندترین پل ریلی کشور در محور راه آهن قزوین ـ رشت اشاره کرد و یادآور شد: پل های بسیار زیبایی در مسیر مذکور احداث شده و پل شاهرود یکی از این پل ها محسوب می شود.

وی با بیان اینکه مسیر راه آهن قزوین ـ رشت یکی از محورهای ریلی گردشگری و جذاب برای تمام مردم ایران است، اظهار کرد: یک هزار و 850 میلیارد تومان برای روسازی و زیرسازی محور مذکور هزینه شده اما ارزش ریالی مسیر حدود سه هزار میلیارد تومان است.

*روزانه 5 کیلومتر ریل گذاری در پنج استان

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به عملیات اجرایی احداث راه آهن در پنج استان گیلان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و کرمانشاه به طور همزمان در کشور اشاره کرد و افزود: روزانه به طور متوسط پنج کیلومتر در محورهای مذکور ریل گذاری انجام می شود.

خادمی از شکسته شدن رکورد روزانه ریل گذاری در کشور خبر داد و بیان کرد: روز گذشته یک هزار و 728 متر در محور تهران ـ همدان ریل گذاری در یک روز کاری انجام شده و رکورد جدیدی در ریل گذاری کشور محسوب می شود.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code