| جمعه، 31 فروردین 1403

نگاه ایران: انوش نصر ماسوله از هنرمندان تئاتر ، سینما و تلویزیون کشور امروز (چهارشنبه) در آئین اختتامیه جشنواره ملی فیلمنامه و نمایشنامه نویسی آیات، نشان درجه یک هنری دریافت کرد.(گزارش تصویری)

 به گزارش ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در آئین اختتامیه جشنواره ملی فیلمنامه و نمایشنامه نویسی آیات که در رشت برگزار شد، گفت: تئاتر و سینما هویت نصر ماسوله را تشکیل نمی دهد بلکه این هنر بواسطه استادانی چون ایشان هویت می یابد.

فیروز فاضلی بیان کرد: نشان درجه یک هنری به افرادی تعلق می گیرد که سالیان سال در یک رشته هنری فعالیت کرده و در واقع به عنوان چهره ماندگار مطرح می شوند.

وی ادامه داد: این گواهی نامه براساس مصوبه شورای انقلاب فرهنگی جلسه 569 مورخه 1384٬7٬12 به اجرا درآمده است.

انوش نصر ( نصرالله زاده ) در اسفند ماه سال 1318 در یک خانواده تالشی زبان ساکن رشت متولد شد و از دهه 30فعالیت های هنری خود را در زمینه تئاتر از تماشاخانه گیلان آغاز کرد و بعد از انقلاب در فیلم ها و سریال های زیادی به ایفای نقش پرداخت و تاکنون بطور مستمر مشغول فعالیت هنری بوده است.

انوش نصر ماسوله نزدیک سه دهه مجری برنامه های رادیویی و تلویزیونی بوده و در کارنامه تصویری خود بیش از 15 فیلم سینمایی و قریب 20 اثر تلویزیونی را به ثبت رسانده که از شبکه های سراسری پخش شده است.

ای ایران سال 64 ، قربانی سال 65 ، مرغابی وحشی سال 65 ، سردار جنگل سال 67 ، صدای پای خدا سال 82 ، ساعت 25 سال 54 ، پشت پرده مه سال83 ، پسران جنگل شاقاجی سال55 ، همیشه پای یک زن در میان است سال 86 ، بالاتر از آسمان سال 86 و ... از جمله فیلم هایی است که انوش نصر ماسوله در آن به ایفای نقش پرداخته است.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code