| پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403

نگاه ایران: نشست هم اندیشی مجمع نمایندگان با استاندار گیلان  در سال 96  به منظور بررسی راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال در گیلان ظهر امروز برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان دکتر محمدعلی نجفی صبح امروز در این نشست که در محل استانداری برگزار شد با بیان اینکه الحمدا... در سال گذشته اقدامات موثر و مفید در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در گیلان صورت پذیرفت افزود : به یاری خداوند در سال جاری نیز در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال  تلاش  بیشتری  خواهیم کرد .

وی بر ضرورت بهره گیری هر چه بیشتر  از ظرفیت نمایندگان مجلس و سایر بخش ها  در جهت تحقق شعار امسال تاکید کرد و افزود : ظرفیت های نهفته بسیاری در شهرستان ها وجود دارد که باید از این توانمندی ها در جهت توسعه و شکوفایی گیلان بهره گیریم .

استاندار گیلان به توفیقات خوب حاصل شده در بخش صنعت استان در سال گذشته اشاره کرد و افزود : با تلاش های صورت گرفته گیلان در سال گذشته در جذب اعتبارات بخش رونق تولید رتبه دوم و سوم کشوری را به خود اختصاص داده است و قطعاً این روند با جدیت هر چه تمامتر ادامه خواهد داشت .

وی به  اقدامات صورت گرفته در بخش کشاورزی استان در سال گذشته اشاره کرد و افزود : ارتقای کمی و کیفی محصولات کشاورزی در سال جدید نیز با قوت ادامه خواهد داشت .

دکتر نجفی با بیان اینکه گیلان در مباحث بندری از توانمندی  بالایی برخوردار است  به توفیقات این بخش در سال گذشته اشاره کرد و افزود : بنادر کاسپین ، انزلی و آستارا از ظرفیت های تجاری نهفته ای برخوردار هستند که به یاری خداوند در سال جاری نیز به آن پرداخته خواهد شد .

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت تحقق اقتصاد دریا محور در استان تاکید کرد و افزود : اقتصاد دریا محور از جمله مباحث مهمی به شمار می رود که در طی 3 سال گذشته به آن پرداخته شد و در سال جاری نیز این مهم باید عملیاتی شود .

دکتر نجفی با اشاره به توانمدی گیلان در بخش های مختلف اظهار داشت : به یاری خداوند در سال جاری با بهره گیری از تمامی ظرفیت ها در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه و تعالی استان تلاش خواهیم کرد .

وی به استعداد بالای گیلان در بخش گردشگری اشاره کرد و افزود : لازمه توسعه گردشگری دارا بودن محیطی پاک و عاری از هر گونه زباله و پسماند است .

وی بر لزوم آماده سازی زیر ساخت های لازم در جهت توسعه گردشگری استان تاکید کرد و افزود : تکمیل آزاد راه ، راه آهن ، آمادگی هتلها ، مراکز اقامتی و فراهم کردن سایر امکانات اقامتی نقش تاثیر گذاری را درتوسعه این بخش ایفاء می کند که با جدیت در حال انجام است .

دکتر نجفی با بیان اینکه به تمامی اقدامات توسعه ای در سال جاری  پرداخته خواهد شد افزود : به یاری خداوند امسال نیز از تمامی پتانسیل کشوری و استانی در راستای  تحقق اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال بهره لازم را خواهیم گرفت .

وی گفت :مجمع نمایندگان در زمینه استفاده از اعتبارات ملی می تواند نقش مهمی ایفاء کند.

رییس مجمع نمایندگان استان نیز در این نشست به تفاهم و ارتباط میان مجلس و دولت اشاره کرد و افزود : امیدواریم مردم عزیز طعم شیرین خدمت را احساس کنند.

اسداله عباسی با اشاره به نام گذاری سال جاری به نام اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال  اظهار داشت : امیدواریم گام های موثری را در جهت تحقق این شعار برداریم.

وی با اشاره به زمان ابلاغ اعتبارات سال 96 بر لزوم برگزاری این نشست تاکید کرد و افزود : امیدواری  نتایج خوبی را در بر داشته باشد .

وی بیان مباحث مربوط به آغاز فصل کشاورزی و آب ، برق و توسعه و عمران شهر و روستا و پروژه های مهم استان را از جمله موارد مورد مطروحه در این نشست عنوان کرد .

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code