| پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403
مدیرعامل منطقه آزاد انزلی خبر داد:
       کد خبر: 105441
نگاه ایران: مدیرعامل منطقه آزاد انزلی از طراحی و ساخت 22 پست اسکله با محوریت صادرات به کشورهای حاشیه دریای خزر در مجتمع بندری کاسپین در این منطقه خبر داد.
رضا مسرور با اشاره به سرمایه گذاری 700 میلیارد تومانی برای احداث مجتمع بندری کاسپیین اظهار کرد: حدود 300 میلیارد تومان سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی در مجتمع بندری کاسپین در حال انجام است.

وی به طراحی 22 پست اسکله به منظور احداث در مجتمع بندری کاسپین اشاره کرد و افزود: دو پست اسکله با فعالیت شبانه روزی در نوروز سال جاری با حضور رئیس جمهور افتتاح شد، یک پست اسکله آن با تکیه بر منابع سازمان منطقه آزاد انزلی به اتمام رسید و یک پست اسکله دیگر از محل سرمایه گذاری بخش خصوصی به بهره برداری رسیده است.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه مجتمع بندری کاسپین دارای دو موج شکن است، تصریح کرد: طول موج شکن شرقی 2 هزار و 665 متر است و موج شکن غربی 2 هزار و 435 متر طول دارد و در اواخر سال 92 با مهندسی ارزش صورت گرفته و طراحی دوباره موج شکن ها، 100 میلیارد تومان از هزینه اجرای این پروژه کاهش پیدا کرده است.

مسرور به فعالیت واحدهای صنعتی صادراتی مستقر در پسکرانه مجتمع بندری کاسپین اشاره کرد و گفت: طرح های توسعه واحدهای تولیدی برای صادرات از طریق بندر کاسپین و ایجاد فعالیت های زنجیره ای پسین و پیشین پردازش کالا به عنوان بنادر نسل جدید با پسکرانه های گسترده برای امور صنعتی از جمله اقدام ها در منطقه آزاد انزلی است.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code