| سه شنبه، 04 اردیبهشت 1403
در صدوهشتادوچهارمین جلسه شورای شهر رشت عنوان شد:
       کد خبر: 104980
نگاه ایران/مریم صابری: صد و هشتاد و چهارمین جلسه علنی شورای شهر رشت و اولین جلسه رسمی سال جدید صبح امروز (یک شنبه 20فروردین) به ریاست مظفر نیکومنش برگزار شد. مسعود کاظمی رئیس شورای شهر رشت به دلیل حضور در اجلاس شوراهای کلانشهرها در مشهد غایب بود و رضا موسوی روزان و امیرحسین علوی نیز با حدود یک ساعت تاخیر حاضر شدند. هشدارهای انتخاباتی باقری محمود باقری اولین ناطق جلسه امروز با انتقاد از تغییرات اخیر در شهرداری رشت، عزل و نصب های صورت گرفته را عامل بی انگیزگی و بی ثباتی در پرسنل شهرداری دانست و با اشاره به انتصاب مدیران زن، آن را اقدامی تبلیغاتی از جانب شهردار رشت برای جذب آرای زنان در انتخابات شورای شهر دانست. محمود باقری با اشاره به نامه خود خطاب به استاندار گیلان خواستار جلوگیری از آنچه «اقدامات انتخاباتی در شهرداری رشت» خواند از سوی مدیران عالی استان شد. منتقد شماره یک شهردار رشت با تکرار انتقادهای خود از محمدعلی ثابت قدم گفت: «ایشان از لحاظ روحی مشکل دارد و بهتر است به یک پزشک متخصص سلامت مراجعه کند، ثبات مدیریت شهرداری نباید به بی ثباتی و ناامنی در سیستم شهرداری و شهر منجر شود.» او همچنین به انتقاد از وضعیت آسفالت پرداخت و گفت: دست اندازهای شهر تبدیل به چاله و چاه شده است. باقری همچنین با اشاره به اقدام شهرداری برای اصلاح دیوار تازه آباد گفت: فکری به حال زندگان کنید.   تا آخرین لحظه برای مردم کار کنیم فاطمه شیرزاد دومین ناطق جلسه امروز با اشاره به هفته های پایانی فعالیت شورای چهارم خواستار آن شد که اعضا تا آخرین لحظه وقت خود را برای خدمت به مردم صرف کنند. شیرزاد با اشاره به انتخابات شورای پنجم افزود:  امیدواریم افرادی انتخاب شوند که دلسوز و خدمتگزار باشند،سلامت کاری و مالی داشته باشند و از «سیاسی بازی» پرهیز کنند. او ادامه داد: شورای شهر نباید به سمت و سوی سیاسی برود و تنها باید منافع مردم شهر در آن لحاظ شود. رئیس کارگروه حمایت از اقشار آسیب پذیر شورای شهر رشت با اشاره به پل های عابر احداث شده توسط شهرداری رشت این اقدام را مثبت ارزیابی کرد و افزود: در خصوص مناسب سازی پل های عابر برای جانبازان و معلولین باید توجه و اقدامات بیشتری صورت بگیرد. او همچنین احداث پل عابر محله قاسمیه رشت را مطالبه جدی مردم منطقه دانست و افزود: در این حوزه معارضاتی مانند بانک و چند مغازه وجود دارد اما اولویت ما باید خواسته مردم باشد. در ادامه صد و هشتاد و چهارمین جلسه شورای شهر رشت چند لایحه اعلام وصول و بررسی شد. رد مصوبات متعدد شورای شهر در فرمانداری

بعد از طرح اشکال فرمانداری رشت به یکی از لوایح شورا، رضا موسوی روزان با اشاره به تعدد مصوبات شورا که توسط کارشناسان فرمانداری رشت رد می شود اظهار کرد: این موضوع باید بررسی و اگر ایرادی وجود دارد و لوایح ما دچار مشکل است برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه اخیراً تعداد زیادی از مصوبات شورا در فرمانداری رشت رد شده است، گفت: رد مکرر مصوبات نشان می دهد که یا مصوبات شورا ضعیف شده و یا کارشناسی فرمانداری تحت شرایط خاصی قرارگرفته اند.

اسماعیل حاجی پور نیز خواستار برگزاری جلسه با حضور فرماندار رشت در صحن شورا شد و گفت: رد کردن مصوبات شورا توسط کارشناسان فرمانداری رشت به صورت مکرر اتفاق افتاده و باید این موضوع رسیدگی شود ضمن اینکه اعضای شورا باید پاسخگوی موضوع تحقق ۴۰ درصدی بودجه سال ۹۵ باشند.

در ادامه جلسه پروژه واگذاری شبکه فیبر نوری یکپارچه برای ایحاد زیر ساخت پرسرعت شبکه ارتباطی، ایجاد ۱۰۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری در مسیرهای شهری به صورت BOLTبا دوران مشارکت ۱۵ساله و پروژه ثبت تخلفات به جهت ایحاد سامانه هوشمند به صورت BOT و طول دوران مشارکت ۵ ساله و همچنین پلتفرم یکپارچه با هدف زیرساخت جامع منعطف و قابل اعتماد به صورت BOTبا طول دوران مشارکت ۶ ساله به صورت یک لایحه (شهر هوشمند) دو فوریتی به شورا ارائه شد که پس از بررسی در صحن ضمن مخالفت با دو فرویت، به صورت یک فوریتی اعلام وصول شد.

 اصلاح و تصویب برخی از مواد تعرفه بهای خدمات پیشنهادی سال 96 سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت ، اصلاحیه بهای خدمات ترمیم و بازسازی نوار حفاری در معابر شهری ، تملک عرصه در تعریض خیابان 18 متری و کوچه 8 متری به پلاک ثبتی 14270 بخش 4 به صورت ، تملک عرضه در تعریض خیابان 35 متری به پلاک ثبتی 6843 بخش 4 رشت ، ضوابط بودجه سال 96 به صورت عادی و تقاضای ابتیاع پلاک ثبتی 28429 سنگ اصلی 14 بخش رشتبه صورت یک فوریت اعلام وصول شد.

لایحه کمک مالی دو میلیون تومانی به پاکبان آسیب دیده، لایحه بدهی عوارض منطقه سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان از بابت ساختمان احداثی واقع در رشت چهارراه میکائیل لایحه کمک مالی به ورزشکار کیک بوکسینگ برای سفر به ترکیه برای شرکت در مسابقات کمربند طلایی و لایحه احیای پارک گیاه شناسی با خرید ملک و آزاد سازی حریم رودخانه نیز در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت.

 لایحه تامین منافع مالی و تهیه اعتبار اجرایی برای انجام پروژه های زیربنایی شهرداری رشت با خرید سهام از بانک شهر  نیز دیگر لایحه مورد بررسی در جلسه امروز بود. وام سی و پنج میلیارد ریالی با نرخ بهره حداکثر 18% و بازپرداخت 36 ماهه و وثیقه با ماخذ 125% توسط اعضای شورا موافقت شد. البته اعضا تاکید کردند که چگونگی استفاده از  وام توسط شهرداری گزارش شود.

جلسه بعدی شورای شهر رشت روز سه شنبه 29فروردین برگزار خواهد شد.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code