| جمعه، 07 اردیبهشت 1403
نگاه ایران: محمدعلی نجفی استاندار گیلان در بازدیدهای نوروزی به همراه مدیرکل بهزیستی گیلان از آسایشگاه سالمندان مهرآیین آستانه اشرفیه و خانه ایتام سرای نصیر لاهیجان بازدید کرد. این بازدید با حضور نماینده ذبیح الله نیکفر نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس، محمد احمدی و رحیم حیدری فرمانداران لاهیجان و آستانه اشرفیه و دیگر مسوولین و روسای ادارات دو شهرستان برگزار شد. شهردار و روسای ادارات شهرستانها برگزار شد.

محمدعلی نجفی صبح جمعه در بازدید از این مرکز ضمن دیدار با سالمندان و دلجویی از آنان با اهدای گل و هدیه افزود: گامی که افراد در راه خدمت به سالمندان به صورت فداکارانه برمی دارند؛ بسیار ارزشمند و خداپسندانه است و نزد پروردگار اجر فراوانی دارد.

وی ارائه خدمات به سالمندان را از کارهای بزرگ اجتماعی دانست و یادآور شد : کسانی که در این حوزه فعالیت دارند، بایستی شکرگزار توفیقی باشند که خداوند به آنان عطا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: علیرغم وابستگی سالمندان به خانواده های خود اما پرسنل زحمتکش با مهر و عطوفت و علاقمندی به آنان خدمت می کنند.

استاندار همچنین در فضایی صمیمی و سرشار از محبت در سرای نصیر لاهیجان با اهدای گل و هدیه به کودکان بی سرپرست افزود: خدمت به اعتلای فرزندانی که به دلایلی از مهر والدین بی نصیب مانده و از امکانات مالی محروم هستند بسیار ستودنی است.

وی تشکیل چنین مراکزی را بر پایه ی اندیشه ی خیرخواهانه عنوان کرد و اظهار داشت: با پشتیبانی و حمایتی که از چنین موسسات خیریه ای توسط دولت انجام می گیرد این اقدام خداپسندانه باید ترویج پیدا کند.

استاندار گیلان گفت: خیرانی که توان خدمت به چنین اقشار محروم جامعه را دارند با اقدام خود انگیزه ای برای دیگر خیران باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان یکی از اقدامات مثبت شکل گرفته در این مرکز را هدایت نوجوانان در مسیر کسب حرفه های مختلف در کنار تحصیل دانست و افزود: تمهید مقدمات اشتغال این عزیزان از طریق حرفه آموزی از سنین پایین اقدامی آینده نگرانه و بسیار مثبت است.

وی همچنین از مردم شریف استان خواست تا در ایام عید بیشتر به این مراکز سر بزنند.

دکتر نجفی از پرسنل زحمتکش این مرکز نیز که با خدمات خالصانه ی خود مسیر را برای رشد و تعالی کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بد سرپرست هموار می کنند قدردانی کرد.

مرکز شبانه روزی خیریه سرای نصیر لاهیجان در حال حاضر 18 نفر از کودکان بی سرپرست و بد سرپرست در این مرکز نگهداری می شوند.

همچنین سرای سالمندان مهر آیین جلالیه آستانه اشرفیه ظرفیت نگهداری از 60 سالمند را دارد که در حال حاضر 55 سالمند در این مرکز نگهداری می شوند.