| سه شنبه، 04 اردیبهشت 1403
در نیمه نخست اجرای طرح ویژه نظارتی نوروز 96 در گیلان؛
       کد خبر: 102096
نگاه ایران: رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: از زمان آغاز اجرای طرح ویژه نظارتی نوروز، 20 هزار و 835 واحد اقتصادی، صنفی و خدماتی بازرسی شدند. به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت،معدن و تجارت گیلان، محمد درویش کردار با اشاره به آغاز اجرای طرح ویژه نظارتی بازار از اول اسفند همزمان با سراسر کشور گفت: در نیمه نخست اجرای این طرح با تلاش بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و همکاری شایسته بازرسان اتاق اصناف، فعالیت20 هزار و 835 واحد اقتصادی، صنفی و خدماتی مورد بازرسی قرار گرفت. وی تصریح کرد: در جریان این بازرسی ها 1هزار و 863 مورد منجر به تشخیص تخلف و تشکیل پرونده تخلفاتی در قالب 1هزار و 441 پرونده گردید که پرونده های تخلفاتی مذکور به ارزش بیش از 9 میلیارد ریال، برای سیر مراحل قانونی و برخورد با متخلفان به تعزیرات حکومتی استان ارسال شد. درویش کردار با بیان دریافت و پیگیری 777 مورد از گزارش ها و شکایات مردمی از طریق سامانه شبانه روزی 124 در این مدت، تصریح کرد: با پیگیری گزارش های مردمی 364 مورد منجر به تشخیص قطعی تخلف و تشکیل پرونده تخلفاتی شد و بقیه موارد غیرمتخلف تشخیص داده شده اند. وی همچنین از همکاری 123 ناظر فعال افتخاری با این سازمان در سطح استان خبر داد و افزود: ناظران افتخاری با هدف نظارت بر قیمت کالا، توزیع و خدمات و نظارت نامحسوس بازار، انعکاس اخبار و اطلاعات از وضعیت بازار به ستاد خبری 124 با سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان همکاری می کنند. رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان بیشترین سهم تشکیل پرونده های تخلفاتی را به ترتیب شامل بخش های فروش و عرضه پوشاک، کیف و کفش، خدمات عمومی مانند قالیشویی و خشکشویی، عرضه غلات، میوه، مواد پروتئینی از قبیل گوشت قرمز، مرغ و ماهی، اماکن اقامتی، تفریحی، فرهنگی، زیارتی و رستوران ها بوده است. وی افزود: عرضه شیرینی جات، آجیل و خشکبار و مواد لبنی از دیگر مواردی بودند که بیشترین پرونده های تخلفات را به خود اختصاص داده اند. درویش کردار با اشاره به اینکه عدم درج قیمت بر روی کالا و یا خدمات، عدم صدور فاکتور، کم فروشی و یا گرانفروشی از مهم ترین مواردی است که در بازرسی ها و گزارش های مردمی منجر به تشکیل پرونده تخلفاتی می شود خاطر نشان کرد: شایسته است عرضه کنندگان کالا و خدمات با رعایت نکات قانونی با بازرسان و شهروندان همکاری داشته باشند. وی همچنین از شهروندان و مسافران نوروزی خواست تا در صورت مواجه با هرگونه تخلف صنفی و خدماتی شکایات و گزارش های خود را به سامانه 124 اطلاع دهند و پس از دریافت شماره پیگیری و ثبت شکایت توسط ستاد خبری، در هر مرحله می توانند ضمن تماس با تلفن 124 وضعیت شکایت خود را تا حصول نتیجه نهایی پیگیری کنند.
به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code