| جمعه، 07 اردیبهشت 1403

نگاه ایران: تور رایگان آستاراگردی با هدف معرفی جاذبه های گردشگری این شهرستان به مسافران در دومین روز از عید نوروز راه اندازی شد.

 رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا روز چهارشنبه به ایرنا گفت: طرح تور آستارا گردی برای سومین سال پیاپی در شهرستان آستارا اجرا می شود و گامی در جهت معرفی حقیقی جاذبه های طبیعی آستارا به گردشگران است.

پردل امیری نژاد مبدا حرکت این تور را طرح سالمسازی سفیر امید عنوان کرد و افزود: پارک ساحلی خیابان شریعتی شرقی (ساحل مخیری)، ساختمان چوبی گمرک، موزه فرهنگ و آموزش مدرسه حکیم نظامی، جاده مرزی، بقعه شیخ محمود خیوی، تالاب استیل، پارک طبیعت گردی پناهگاه حیات وحش و باغ پرندگان از نقاطی است که گردشگران داخلی و خارجی دیدن خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه یک دستگاه اتوبوس و یک دستگاه مینی بوس برای تور آستاراگردی در نظر گرفته شده ، اضافه کرد: این تور در 2 نوبت اجرا می شود و در هر نوبت حدود 100 نفر می توانند از آن بهره مند شوند و در صورت استقبال گردشگران، افزایش تعداد وسایل نقلیه عمومی پیش بینی شده است.

امیری نژاد با تقدیر از همکاری شهرداری آستارا در راه اندازی این تور، اظهار کرد: این تور تا 13 فروردین ماه همه روز در 2 نوبت صبح از ساعت 10 و عصر از ساعت 15 در مسیرهای تعیین شده خدمات رسانی خواهد کرد.

بنا به اعلام اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا در نوروز سال 95، 874 هزار و 238 نفر از جاذبه های تاریخی، طبیعی و تجاری آستارا بازدید و در این شهرستان اقامت کرده اند.

طبیعت تالاب استیل، باغ پرندگان، پارک حیات وحش، نوار ساحلی، بازار ساحلی، منطقه دربند، گردنه حیران، باغ چای عباس آباد، بهشت کاکتوس ها، آبشار لاتون، حوضچه های طبیعی لاتون، موزه فرهنگ و آموزش مدرسه حکیم نظامی، منطقه بهارستان و آبگرم کوته کومه، بقعه های پیر قطب الدین صفوی و سید ابراهیم و سیدقاسم (ع) از جاذبه های شهرستان آستاراست و همه ساله مسافران زیادی را جدب می کند.

این شهرستان در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان با میزبانی چند میلیون مسافر در سال و تردد بیش از 800 هزار گردشگر داخلی و خارجی از مرز آن، جزو 20 شهر گردشگرپذیر کشور محسوب می شود.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code