| چهارشنبه، 05 اردیبهشت 1403
با‌حضور معاون رئیس جمهور و غیبت مدیران ارشد استان و رسانه ها؛
       کد خبر: 101373

نگاه ایران۳ کیلومتر و ۲۰۰ متر از باقی مانده آزادراه رشت- قزوین با حضور معاون رئیس جمهور، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور درگیلان به بهره برداری رسید.

پیش از این اعلام شده بود این مراسم با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار خواهد شد اما در نهایت این مراسم با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه و با غیبت استاندار و سایر مدیران ارشد استانی،با غیبت رسانه های استانی و حضور چند خبرنگار محلی برگزار شد.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان برنامه وبودجه گیلان: دکتر محمد باقر نوبخت در جریان افتتاح  سه کیلومتر بزرگراه رشت -قزوین اظهار داشت:  همه تلاش دست اندرکاران و تاکیدات مسئولین در خصوص انجام سریع تر این پروژه صورت گرفت تا مردم بتوانند در تعطیلات نوروزی از این مسیر به جهت رفت و آمد و تردد استفاده کنند .

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور  افزود: این کار با مسائل زیادی امروز به انجام رسید. بنده پیگیر این پروژه بودم و بارها مشاهده کردم که جدا از پیگیری های اینجانب، دیگران برای این پروژه تلاش بسیار میکنند. صحنه هایی از تلاش و همت عزیزان دست اندر کار در  برف و بوران ثبت و ضبط شد که مشغول انجام پروژه بودند تا بتوانند برای مهمانان نوروزی که به گیلان و شمال سفر می کنند  امکان رفت وآمد را آسان کنند. وی تاکید کرد:  درود خدا برهمه عزیزانی  که در خصوص  آماده کردن این راه همت کردند از همکاران در شرکت ساخت وتوسعه ، وزارت راه و شهرسازی ، پیمانکار محترم و همه مهندسین، کارگران شریف و زحمت کش ،مجریان و مشاوران این طرح ارزشمند کمال قدردانی و تشکر را دارم . دکترنوبخت ادامه داد:  اقداماتی که باید برای توسعه کشور صورت بگیرد انشاالله انجام خواهد شد. تسریع در عبور و مرور یک بخش از کار است. من با توجه به تحولی که این پروژه در عبور و مرور ایجاد می کند از آقای دکتر جمالی نماینده شهرستان رودبار، فرماندار این شهرستان و همچنین اعضای محترم شورا دعوت می کنم برای بعد تعطیلات نوروزی به تهران تشریف بیاورند تا جلسه ای در سازمان برنامه و بودجه کشور برای اینکه به چه طریق می توانیم تحولی که این پروژه در عبور ومرور ها دارد را بررسی کنیم. وی تصریح کرد:  همچنین بررسی نماییم که به چه صورت می توانیم تکمیل و تضمین بکنیم که موجب رونق اقتصادی شهرهای این منطقه  باشد . سخنگوی دولت با بیان اینکه یکی از اهداف مهم  برای مهمانان گیلان و مردم  این است که سهل تر تردد کنند و باید برای توسعه اقتصاد منطقه تمهیداتی بیاندیشیم خاطر نشان کرد: بنده با همه توان از سوی دولت و سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام آمادگی میکنم با توجه  به اینکه آقای جعفرزاده عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز هستند  از ایشان هم دعوت میکنم  که بتوانیم انشاالله یک طرح مناسبی با همراهی از مزایای بهره برداری این پروژه به اقتصاد منطقه کمک کنیم. وی اضافه کرد: با در نظر گرفتن ایده و طرح برای منطقه تلاش شود و بنده نیز پشتیبانی مالی لازم را خواهم داشت . دکتر نوبخت ضمن تشکر از دست اندرکاران پروژه گفت :  پاداش احسان این زحمات داده خواهد شد،  ظرف دوسال آینده با فوریت اعتبارات تکمیلی اینجا پرداخت خواهد شد و  باید این اعتبارات با اولویت پرداخت نیروی زحمت کش انسانی اینجا انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: عددی هم برای پرداخت ها در نظر گرفتم انشالله آن هم انجام خواهد شد،  منتهی منتظر تحول بزرگتر خواهیم بود ضمن ادامه این طرح ارزشمند همانطور که اشاره شد  در زمینه راه آهن  هم تصمیمات ویژه داشتیم. امیدواریم همانطورکه اعلام شد در بهار امسال شاهد یک افتتاح بهتر و بزرگتر باشیم.

خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی نیز در این مراسم با اشاره به بازگشایی مسیر 3 هزار و 200 متری از باقی مانده آزادراه رشت ـ قزوین اظهار کرد: 1800 میلیارد تومان برای بهره برداری از پروژه مذکور هزینه شده است و پروژه آزاد راه رشت - قزوین  یکی از بزرگ ترین پروژه های افتتاحی در شمال کشور محسوب می شود.

وی به پیشرفت 33 درصدی مسیر آزادراه امامزاده هاشم (ع) به قزوین در مدت 17 سال گذشته اشاره کرد و افزود: مسیر مذکور 138 کیلومتر طول دارد و اکنون دارای 49 درصد پیشرفت فیزیکی است و این امر نشان می دهد دولت تدبیر و امید  به پروژه های عمرانی در کشور نگاه و توجه ویژه ای دارد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل از ساخت 16 آزادراه به طور همزمان در کشور خبر داد و بیان کرد: 15 هزار نفر برای احداث آزادراه های مذکور در نقاط مختلف کشور در حال تلاش هستند.

خادمی با بیان اینکه عملیات ریل گذاری در پنج استان کشور با سه پیمانکار آغاز شده است، تصریح کرد: گیلان از جمله استان های در حال اجرای پروژه ریل گذاری محسوب می شود و این امر در توسعه اقتصادی استان ها و کشور موثر است.

وی، حجم احداث آزادراه ها و راه آهن در دولت کنونی نسبت به دولت های گذشته را بیشتر عنوان کرد و گفت: گسترش راه آهن و آزادراه از موضوع های مهم برای کشور محسوب می شود.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code