| چهارشنبه، 05 اردیبهشت 1403

نگاه ایران:به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت، اولین مرکز اطلاع رسانی، آموزش و دریافت پسماند سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت جمعه 27  اسفند در رودبارتان افتتاح می شود.

علیرضا حاجی پور مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت با اعلام این خبر گفت: این ایستگاهها قبلاً به صورت کانکس مرکز دریافت پسماند خشک بود اما از آنجایی که این کانکس ها ظاهر مناسبی نداشتند ترکیب جدیدی را برای آنها در نظر گرفتیم.  

او با بیان اینکه تمامی کانکس ها با تغییر شکل آماده خدمات رسانی به شهروندان هستند گفت: علاوه بر تغییر شکل آن را به یک محل آموزش نیز تغییر دادیم.

حاجی پور ادامه داد: در واقع یک قسمت برای تحویل پسماند خشک و قسمت دیگر با مستقر شدن یک نیروی دیگر برای آموزش در نظر گرفته شده است.

 مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت با بیان اینکه تعداد کانکس از 9 به 16 افزایش پیدا خواهد کرد گفت:  تمامی 15 نواحی شهرداری یک ایستگاه آموزش و دریافت پسماند خواهند داشت.

 او افزود: فقط به دلیل استقبال و مشارکت بیشتر مردم در تحویل پسماند خشک ناحیه سه منطقه یک شهرداری دو مرکز برای آن نقطه بیش بینی شده است

حاجی پور با اشاره به اینکه ایستگاهها در معابر عمومی قرار دارد می گوید: آموزشگر مرکز سعی می کند تا با کسبه محل، افراد رهگذر و همچنین افراد ساکن آن منطقه ارتباط برقرار کند.

او همچنین از نصب تلویزیون های شهری در این مرازک خبر داد و گفت: از طریق این تلویزیون ها شعارهای محیط زیستی برای فرهنگ سازی به نمایش درخواهد آمد  و همچنین در مورد روزهای جمع آوری خیابان های اطراف و برنامه های سازمان پسماند اطلاع رسانی می شود

حاجی پور با بیان اینکه تاکنون 5 ایستگاه از کانکس های قدیمی مرکز اطلاع رسانی تغییرشکل پیدا کرده است گفت: حافظ آباد، منظریه، حمیدیان، پارک شهر و رودبارتان که جمعه افتتاح می شود پنج ایستگاه مورد نظر محسوب می شونداو همچنین با اشاره به بحث هدایای تشویقی در مراکز دریافت پسماند خشک گفت: تاکنون کانکس ها برای پیمانکاران پسماند خشک سودآور نبودند به همین دلیل به دادن هدایای تشویقی برای شهروندان راغب نبودند.

او افزود: اما این مورد در قرارداد جدید سازمان با پیمانکاران در سال آینده حتماً مورد نظر است.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code