| پنجشنبه، 30 فروردین 1403

نگاه ایران: محمد علی نجفی، در این بازدید میدانی از مراحل ساخت باقی مانده آزاد راه رشت قزوین در محدوه منجیل به رودبار با قدردانی از تلاش های صورت گرفته در اجرای این پروژه اظهار داشت : خرسندیم که به مردم عزیز گیلان و میهمانان استان  این مژده را دهیم که بر اساس برنامه پیش بینی شده بخش اصلی باقیمانده این آزاد راه آماده بهره برداری و تردد خودرو ها است.

استاندار گیلان به تکمیل فاز نخست باقیمانده این آزاد راه به طول 3 هزار و 200 متر  اشاره کرد و افزود : عملیات اجرایی و ساخت بخش ورودی و خروجی این مسیر که امروز شاهد گشایش آن هستیم، قریب به 2 سال به طول انجامید.

دکتر نجفی هزینه ساخت این مسیر را بیش از 180 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود : با تلاش های خوب صورت گرفته جهت اجرای این پروژه الحمدا... کار بزرگی انجام پذیرفته است .

وی با بیان اینکه در احداث باقی مانده آزادراه منجیل به رودبار به  صورت رفت و برگشت به طول ۷ کیلومتر، ۳ هزار متر تونل و ۴ دستگاه پل به طول 550 متر احداث شد  افزود : پروژه مذکور به لحاظ فنی یکی از پروژه های بزرگ فنی مهندسی راه سازی در ایران محسوب می شود..

استاندار گیلان تصریح کرد: با توجه به چهار بانده شدن مسیر منجیل ـ رودبار ، بهره برداری از این محور تاثیر بسیاری در کاهش حجم ترافیک دارد.

وی افزود : با تحقق این مهم بیش از 80 درصد از مشکلات ترافیکی رشت قزوین در نوروز  برطرف خواهد شد .

وی با بیان اینکه با اجرایی شدن این پروژه پیش بینی می گردد شهر رودبار تنها مسیری باشد که امکان ترافیک وجود دارد افزود : به یاری خداوند با مدیریت در حوزه شهری شهری و با همکاری پلیس راه و راهور مشکل ترافیکی در این مسیر کاهش می یابد .

استاندار گیلان افزود : ادامه این مسیر  که 8 کیلومتر باقی مانده آزاد راه است  نیز در حال انجام می باشد .

استاندار گیلان  با  قدردانی از همکاری های خوب صورت گرفته جهت اجرای این پروژه اظهار داشت : شرکت متولی ساخت ، مسئولین استانی و محلی  با تامین مواد اولیه و حل مشکلات ترافیکی نقش موثری را در پیشرفت این پروژه ایفاء کرده و فرصتی را فراهم نمودند تا اجرای آن به صورت 24 ساعته انجام پذیرد .

استاندار گیلان همچنین به بازدید خود از روند اجرای ساخت راه آهن قزوین - رشت اشاره کرد و افزود : در بازدید امروز خود الحمدا... شاهد بودم که به خوبی عملیات اجرایی این خط ریلی ادامه دارد .

وی ابراز امیدواری کرد : همان طور که در گذشته اعلام شد امیدواریم تا بهار سال 96 راه آهن رشت – قزوین به بهره برداری برسد .

وی با قدردانی از تلاش های خوب صورت گرفته جهت اجرای این پروژه اظهار داشت : عملیات ساخت این خط ریلی به صورت شبانه روزی و در ایام اعطیلات نیز ادامه خواهد داشت .

وی گفت : با اجرای این پروژه ها  فرصت مناسبی برای حضور هر چه بیشتر گردشگران به گیلان فراهم خواهد شد .

گفتنی است آزادراه قزوین ـ رشت از سال ۸۳ عملیات اجرایی آن آغاز و تا سال ۸۸ قسمت عمده آن تکمیل شد و از منتهی الیه آزادراه قزوین ـ زنجان تا امامزاده هاشم به طول ۱۳۸ کیلومتر به بهره برداری رسید. اما ۱۱ کیلومتر از این مسیر آزادراهی بین رودبار و منجیل باقی مانده بود که حجم بالای سرمایه گذاری در شرایط سخت اجرای کار موجب شد سرمایه گذار در این پروژه ورود نکند.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code