| جمعه، 31 فروردین 1403
شهردار منطقه دو با اعلام برنامه‌های استقبال از بهار خبر داد:
       کد خبر: 100680

نگاه ایران: با نزدیک شدن به سال نو و آماده شدن خانه های شهروندان رشتی برای نوروز شهرداری منطقه دو نیز با برنامه های متنوع در بخش های عمرانی، خدماتی و فرهنگی شهر رشت را برای استقبال از بهار آماده می کند.

 به گزارش روابط عمومی شهرداری رشت، مرتضی عاطفی شهردار منطقه دو رشت با اشاره به قرار گرفتن بخشی از بافت قدیمی در دل منطقه دو می گوید: منطقه دو شهرداری رشت به واسطه قرار گرفتن بازار قدیمی و پیاده راه فرهنگی، باغ محتشم و ساغریسازان در محدوده آن یکی از پر ترددترین مناطق شهر رشت محسوب می شود و گردشگران زیادی نیز در ایام نوروز در منطقه دو رشت حاضر می شوند.

او با اشاره به برنامه های مختلف شهرداری منطقه دو رشت می گوید: با برنامه ریزی انجام شده با آمادگی کامل به استقبال بهار خواهیم رفت.

اصلاح هندسی و ترافیکی خیابان های رشت

عاطفی با اشاره به افزایش حجم ترافیک در روزهای پایانی سال می گوید: اصلاح هندسی و ترافیکی خیابان هایی مانند  صندوق عدالت، ۱۵ خرداد، ساغریسازان، فرهنگ، پرستار وآتش نشانی تا ۲۶ اسفند پایان می یابد .او ادامه می دهد: تا این  روز همچنین اصلاح و ترمیم رفیوژ میانی و جداول حاشیه خیابان ها نیز انجام می شود.

عاطفی همچنین به برنامه های اصلاح و ترمیم بخش عمرانی نیز اشاره می کند و می گوید:  اصلاح علایم، خط کشی و تابلوها و چراغ های ترافیکی، روکش آسفالت معابر اصلی  و اصلاح کفپوش و پیاده روسازی معابر محدوده منطقه نیز برگزار  می شود.

عاطفی با بیان اینکه فصل بهار برای همگان یادآور سرسبزی و طراوت  است می گوید:واحد خدمات شهر شهرداری منطقه ۲ نیز با آمادگی هر چه بیشتر برنامه های خود را برای استقبال از بهار پیش می برد. او ادامه می دهد: رنگ آمیزی و شستشوی جداول، گل کاری فضای سبز، محوطه پارک ها و مبلمان پارکی  و رنگ آمیزی تندیس ها و المان ها در دستور کار این واحد قرار دارد.

عاطفی با بیان اینکه افزایش فضای سبز یکی از اهداف اصلی منطقه محسوب می شود می گوید:  همچنین با برنامه واکاری و کاشت نهال در حاشیه رودخانه ها، تقویت گل کاری و کاشت گیاهان فصلی در پیاده  راه  و هرس و فرم دهی درختان به تقویت فضای سبز اقدام  می شود.شهردار منطقه دو اضافه می کند: ترمیم و مرمت جداول شکسته و رفیوژها و همچنین  اتمام پروژه های نیمه تمام  فضای مکث صومعه بیجار و پارک گلستانی نیز در روزهای پایانی سال انجام خواهد شد.

 عاطفی با بیان اینکه به برنامه های فرهنگی منطقه دو نیز توجه ویژه داریم گفت: بخشی از برنامه های این بخش در تعطیلات عید نوروز خواهد بود.تغییر چهره کیوسک های فلزی گردشگری و راه اندازی آنها در ایام نوروز مورد هدف است. عاطفی می گوید: این کیوسک ها با  نمادهای بومی آماده  ارائه خدمات به گردشگران هستند.

او دیگر برنامه ویژه ایام نوروز امسال را اتمام نورپردازی و برپایی آبشار گل از بالکن ساختمان تاریخی شهرداری به سمت حوض میان پیاده راه عنوان کرد.

راه اندازی بازار هنر پنجشنبه ها 

شهردار منطقه دو از راه اندازی بازار هنر پنجشنبه ها در پیاده راه خبر داد و گفت: این برنامه با مشارکت اداره کل میراث و اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان رشت برگزار خواهد شد.

عاطفی همچنین با برگزاری دو نمایشگاه دیگر در پارک قدس اشاره کرد و گفت: نمایشگاه «صنایع دستی، سوغات و هدایا» با مشارکت اداره میراث فرهنگی شهرستان رشت و نمایشگاه «اقتصاد مقاومتی» با مشارکت سپاه مرکزی ناحیه رشت برگزار خواهد شد.

او درباره زمان برگزاری این نمایشگاه گفت: این دو نمایشگاه از ۳۰ اسفند افتتاح می شود و تا ۱۵ فروردین ۹۶ برپا خواهد بود.شهرداری منطقه دو همچنین برنامه های مشارکتی نیز  با سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری برای استقبال از بهار برگزار خواهد کرد.

اجرای موسیقی محلی در بالکن ساختمانهای شهرداری، اداره پست، هتل ایران و سازمان فرهنگی

عاطفی گفت: جشنواره گل، گیاه و نهال (۲۵ الی ۳۰ اسفندماه) و جشنواره کدو (کوئی) ۲۵ الی ۲۷ اسفندماه با مشارکت شهرداری منطقه دو و سازمان فرهنگی ورزشی برگزار خواهد شد.او ادامه داد: موسیقی سنتی محلی نیز در بالکن ساختمانهای شهرداری، اداره پست، هتل ایران و سازمان فرهنگی نیز در روزهای ۲۷ الی ۳۰ اسفندماه  اجرا خواهد شد.

عاطفی همچنین از پخش زنده فوتبال تیم های ملی ایران و قطر (۳ فروردین)  و پخش زنده  تیم ملی ایران و چین در ۸  فروردین ماه در پیاده راه  خبر داد. شهردار منطقه دو با اشاره به واقع شدن لیله الرغائب در ایام تعطیلات نوروز می گوید:  برگزاری ویژه برنامه شب آرزوها «لیله الرغائب» نیز  در ۹ فروردین ۹۶  برگزار خواهد شد.

او افزود: برنامه سبزه آرایی و رنگ آمیزی تخم مرغ  نیز با همکاری سازمان فرهنگی و شهرداری منطقه در  ۱۲ فروردین ماه ۹۶ برگزار خواهد شد.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code