| جمعه، 07 اردیبهشت 1403

نگاه ایران: مرتضی شریفی شهردار منطقه ۳ رشت با اشاره به نزدیکی به آغاز سال جدید گفت: با توجه به درپیش بودن ایام نوروز پاکسازی محور های ورودی و خروجی شهر در دستور کار قرارگرفت و بلوار امام علی و بلوار امام خمینی که در منطقه ۳ می باشند و مسیر ورودی شهر محسوب می شوند از هرگونه نخاله ساختمانی، آهن آلات و ضایعات پاکسازی شد، همچنین نسبت به پاکسازی و جمع آوری هرگونه دیوارنویسی های تبلیغاتی، داربست ها و پارچه نوشته ها اقدامات لازم صورت گرفته و در حال انجام است.

شهردار منطقه ۳ شهرداری رشت در ادامه ابراز داشت: شست و شو، پاکسازی و رنگ آمیزی کلیه المان های شهری، رفیوژ ها و جداول معابر توسط شرکت پسماند و واحد عمران منطقه ۳ در حال انجام است.

 وی ادامه داد: لیستی از چاله های سطح خیابان ها و جداول شکسته در سطح منطقه تهیه شده و در اختیار واحد عمران منطقه قرار گرفته تا در سریع ترین زمان نسبت به لکه گیری آسفالت و ترمیم جداول ورفیوژ ها اقدام شود و درهمین راستا مقرر شده است تا از تاریخ ۱۵ اسفند لغایت ۱۵ فروردین سال آینده از صدور هرگونه مجوز حفاری اکیداً خودداری شود.

وی همچنین به روز درختکاری اشاره داشت و افزود: در روز درختکاری و با هدف ترویج فرهنگ درختکاری و افزایش سرانه فضای سبز با هماهنگی های انجام شده با سازمان پارکها و فضای سبز نهال میوه به صورت رایگان در میان شهروندان توزیع شده است.

شریفی همچنین به اهمیت زیبایی بصری پارک ها، میادین و بلوار ها در ایام نوروز اشاره کرد و تصریح کرد: تا پیش از آغاز اسفند ماه مرحله نخست گلکاری و گل آرایی در سطح منطقه انجام شده وهم اکنون نیز بازدید روزانه توسط ناحیه و ناظر فضای سبز ادامه دارد و مشکلات احتمالی در حال برطرف شدن می باشد، همچنین تجهیزات ورزشی و بازی کودک از حیث ایمنی مورد بازدید قرار گرفته و کلیه نواقص برطرف شده است، همچنین از نظر روشنایی نیز پارک های سطح منطقه در حال بازدید روزانه و برطرف شدن مشکلات اعم از تعویض لامپ و یا چراغ های معیوب می باشد.

وی در بخش دیگر از سخنان خود به بازبینی از گاری های مکانیزه ثابت و سیار جمع آوری زباله اشاره کرد و گفت: کلیه گاری های مکانیزه و مخزن های ثابت و سیار توسط مسئولین نواحی مورد بازدید قرار گرفته و مخازن شکسته با مخازن جدید درحال جایگزینی است.

شهردار منطقه ۳ رشت  همچنین با اشاره  به نزدیکی چهارشنبه آخر سال خاطر نشان کرد: کلیه واحد ها در نواحی سه گانه شهرداری موظف شده اند از بعد از ظهر منتهی به شب چهارشنبه آخر سال کلیه سطح های زباله پلاستیکی را جمع آوری کرده و صبح روز بعد مجدداً نصب نمایند.

مرتضی شریفی به خدمات رسانی شهرداری منطقه در ایام نوروز اشاره کرد و بیان داشت: در ایام نوروز شهروندان محترم در صورت برخورد با متکدیان می توانند واحد ساماندهی شهرداری رشت تماس گرفته و موارد را اعلام نمایند، همچنین در راستای برخورد با انسداد کنددگان معابر در نواحی توریست پذیر نیز کشیک نیروهای رفع سد معبر حضور خواهند داشت.

وی در پایان از برنامه های فرهنگی و سرگرمی برای گردشگران نوروزی به شهر رشت اشاره کرد و ابراز داشت : جشنواره ای بزرگ با برنامه های متنوع و سرگرم کننده نیز در ایام نوروز در پارک ملت منطقه سه به اجرا در خواهد امد که امیدواریم مورد استقبال گردشگران نوروزی قرار گیرد.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code