| پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403
علی جدی :
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: منسوجات نساجی به علت نداشتن متولی قوی در ساختار تصمیم گیری، در رتبه سوم واردات کالای قاچاق به کشور قرار دارند.
سخنگوی وزارت بهداشت:
سخنگوی وزارت بهداشت از تشخیص ۶هزار و ۵۹۷ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.
سید کاظم کاظمینی:
عناب میوه‌ای با خواص دارویی قابل توجهی است که بنابر اعلام یکی از اعضای دانشگاه علوم پزشکی یزد با تقویت سیستم ایمنی بدن می‌تواند با توجه به شیوع آنفلوانزا و کرونا نقش موثری در پیشگیری از آنها ایفا کند.
جاماندگان ثبت نام در مرحله تکمیل ظرفیت چهل و هفتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی مجدد فردا می توانند در این آزمون ثبت نام کنند
اتاق بازرگانی تهران :
اتاق بازرگانی تهران در اطلاعیه‌ای جدید از صاحبان کارت‌های بازرگانی خواست نسبت به تمدید این کارت‌ها اقدام کنند.
معاون اجرایی باشگاه پرسپولیس:
 معاون اجرایی باشگاه پرسپولیس گفت: تا تاریخ دوم اسفندماه برای نقل و انتقالات نیم فصل زمان داریم و نباید جذب بازیکنان جدید تحت تاثیر پرونده بودیمیر قرار گیرد.
وزیر بهداشت :
وزیر بهداشت گفت: ما و همکاران مان همواره نگران بازگشت ایام تلخ یک موج جدید بیماری در کشور هستیم. این ویروس بسیار پیچیده از خودش چهره های بسیار متفاوت و موذیانه ای بروز می دهد.
نمایشگاه مجازی کتاب کتابخانه ملی با عنوان «گزیده‌ای از آثار انقلاب اسلامی در آینه مطالعات ایران‌شناسی در غرب» در دهه فجر در حال برگزاری است.
حسین امیرعبداللهیان:
دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با قدرت از امنیت و ثبات عراق حمایت می‌کند، گفت: ما امنیت عراق را امنیت ایران می‌دانیم و به طرف‌هایی که به دنبال رشد مجدد تروریسم در عراق، سوریه و منطقه هستند هشدار جدی می‌دهیم.
کارشناس سازمان هواشناسی برای شهرهای کرج، تهران، تبریز، اراک و قم تا اواسط روز پنج شنبه افزایش آلاینده‌های جوی، غبار محلی و پدیده آلودگی هوا را پیش‌بینی کرد.
وزیر راه وشهرسازی
مقدمات لازم برای انجام این پروازها انجام شده و هیچ مشکلی در این زمینه نداریم.
رییس کل بانک مرکزی اعلام کرد:
مردم کشورمان بدانند که شرایط قبلی را گذرانده ایم و شرایط سخت قبلی تکرار نخواهد شد
پرمخاطب‌ترین فیلم‌ها در پیش فروش بلیت‌های جشنواره فیلم فجر ۳۹ اعلام شد.
پورابراهیمی:
مردم می‌گویند یارانه نمی خواهیم ولی قدرت خرید ما را به زمان دلار ۳۵۰۰ تومانی برگردانید
ارتش میانمار بامداد دوشنبه طی یک سری عملیات هماهنگ و برنامه ریزی شده رهبران حکومت غیرنظامی را بازداشت و در این کشور وضعیت اضطراری اعلام کرد.
معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در سفر به ارومیه گفت:در حال حاضر ۱۱۰ هزار واحد مسکونی ویژه افراد کم برخوردار و اقشار محروم کشور در حال ساخت است.
معاون درمان ستاد کرونای تهران اعلام کرد:
آمار ابتلا در تهران از حالت نزولی خارج شده و حتی در برخی بیمارستان ها مراجعات سرپایی دوبرابر شده
دومین زلزله بالای ۴ ریشتر در کمتر از ۶ ساعت حوالی فاریاب در جنوب کرمان را لرزاند
آخرین آمار کرونا در ایران؛
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: بر اساس معیار‌های قطعی تشخیص در شبانه روز گذشته، ۶ هزار و ۲۶۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد.
وزیر بهداشت:
می‌گویند قرار است «واکسن نامرغوب وارد کنند و من آن را نمی‌زنم». این حرف‌ها چیست که می‌گویید و دل مردم را خالی می‌کنید. این چه خباثتی است؟ مگر بی‌غیرت شده‌ایم که برویم واکسن نامرغوب وارد کنیم؟
سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور:
سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از تغییر زمان برگزاری آزمون‌های کارشناسی ارشد و سراسری سال ۱۴۰۰ خبر داد.
سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: برای انتخابات خبرگان و ریاست جمهوری حداقل و حداکثر سن وجود ندارد.
رئیس سازمان چای کشور گفت: تسهیلات ۴ درصد با بازپرداخت ۴ ساله به چایکاران و تسهیلات ۷ درصد با بازپرداخت ۴ ساله به کارخانه داران ارائه می‌شود.
صلاحیت ۱۰ نفر از داوطلبان انتخابات فدراسیون فوتبال تایید نشد.
یوسفی مطرح کرد:
عضو کمیسیون عمران مجلس خروج بازار مسکن از سفته بازی را در گروی اخذ مالیات سنگین از معاملات مکرر دانست و گفت: افرادی که ماهانه ملک خرید و فروش می‌کنند باید مالیات آن را هم با رقم بسیار بالا پرداخت کنند؛ مالیات‌ها باید به نحوی تعیین شود که دلالان هنگام معامله ملک، هزینه این کار را بپردازند.
طرح قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریس و آموزش‌یاران نهضت سوادآموزی تصویب و برای تائید نهایی و تبدیل به قانون به شورای نگهبان ارسال شد.
معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان تهران از آغاز طرح نظارتی ایام پایان سال از روز ١١ بهمن ماه خبر داد و گفت: در بازار تخم مرغ همچنان مشکل کمبود عرضه وجود دارد
رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: تعداد بالگرد‌های اورژانس را به ۴۷ فروند رساندیم و ۱۷۰ پایگاه به سیستم اورژانس اضافه و به بهره‌برداری رسیده است.
رسانه اسپانیایی:
با انعکاس خبر اثرگذاری ۱۰۰درصدی واکسن «کوو برکت ایران» بر نمونه‌های جدید ویروس کرونا از جمله ویروس‌های جهش‌یافته موسوم به انگلیسی و آفریقای جنوبی، رسانه‌های اسپانیولی زبان به بازتاب این خبر پرداختند.
به گزارش نگاه ایران ،به نقل از ایسنا، با وجود آنکه بارها جلساتی بین نمایندگان مجلس و وزرای مرتبط با حوزه مسکن ...
با حضور وزیر راه و شهرسازی
همزمان با سالروز ورود امام خمینی به میهن اسلامی، ١٢ پروژه هوانوردی، عمرانی و تسهیلاتی به ارزش دو هزار میلیارد ریال با حضور وزیر راه و شهرسازی در فرودگاه مهرآباد افتتاح شد.
معاون سازمان حفاظت محیط زیست:
معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه روزانه ۵۸ هزار تن زباله در کشور تولید می‌شود، گفت: ترویج سبک زندگی مبتنی بر «مصرف به اندازه نیاز» و توجه به محیط زیست به عنوان یک عامل اساسی برای حفظ حیات است.
بهای خدمات صدور سالانه مجوز تردد در طرح ترافیک در سال آینده ٢٥ درصد افزایش پیدا کرد.
رزش واقعی سهام عدالت با توجه به روند صعودی بورس و نمادهای مربوطه نسبت به هفته قبل افزایشی شده و ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه حدود ۵۰۰ هزار تومان تا بیش از ۱۰ میلیون تومان افزایش یافت.
سلطانی فر:
محمد سلطانی فر درباره برگزاری مناظره های تلویزیونی معتقد است: اگر در مناظره ها تلاقی ها و چالش های فکری نباشد، هیچ ارزشی ندارند و تبدیل به برنامه های کلیشه ای و سفارشی می شوند که نمی توانند آن جایگاه لازم را داشته باشند.
رییس جامعه هتلداران می‌گوید: هیچ یک از هتل‌های کشور به نقاهتگاه بیماران کرونایی تبدیل نشد.
یک وکیل دادگستری گفت:
دستگاه‌های نظارتی آن چنان که باید و شاید به تکالیف قانونی خود عمل نکردند که عده‌ای از مدیران اموال نامشروع کسب کرده اند. این موضوع نشان‌دهنده این است که سهل‌انگاری‌هایی در گذشته صورت گرفته است و عزم جدی در برخورد با تخلفات وجود ندارد.
وزیر نیرو گفت:
در حالی که در تابستان سال ۹۴ بیش از ۵۰۰ شهر دارای تنش آبی بودند در تابستان سال ۹۹ این عدد به ۱۷۰ شهر و در تابستان ۱۴۰۰ به کمتر از صد شهر خواهد رسید.
تصور اینکه کشور بتواند بدون اینترنت پرسرعت به اهداف توسعه، به ویژه رشد و رونق اقتصادی دست پیدا کند بسیار دشوار است؛ در حالی که اقتصاد جهانی نیز در مسیر دیجیتالی شدن قرار دارد منطقی نیست که با مانع تراشی جلو توسعه زیرساخت‌های ضروری ارتباطی و از جمله توسعه پهنای باند گرفته شود.
همزمان با آغاز ایام‌الله دهه‌فجر و در آستانه چهل‌ودومین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در نخستین ساعات صبح امروز (یکشنبه) در مرقد بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی حاضر شدند و با قرائت نماز و قرآن، یاد و خاطره امام عظیم‌الشأن ملت ایران را گرامی داشتند.