| جمعه، 31 فروردین 1403
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا نکات آخرین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا را برشمرد و بر لزوم استفاده از «ماسک» و «تزریق دز یادآور» واکسن کرونا تاکید کرد.
عضو کمیته علمی کرونا با تاکید بر اینکه حدودا دو هفته زمان لازم است تا آثار تعطیلات نوروزی بر روند شیوع کرونا در کشور مشخص شود، در عین حال درباره آموزش حضوری مدارس،‌ گفت: گاهی خیلی شتاب‌زده تصمیم‌گیری می‌شود و به همین منوال تصمیمات هم شتابزده اجرا می‌شود؛ قطعا و مسلما تصمیمات می‌توانند پلکانی و با تامل اجرا شود و ما امیدوایم این عملکرد مشکل ایجاد نکند.
دستور‌العمل ۱۲ بندی حضوری شدن مدارس از چهاردهم فروردین ماه به ادارات کل آمورش و پرورش استان‌ها ابلاغ شد.
رئیس اداره مراقبت‌ مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت ‌بهداشت گفت: به علت افزایش دید و بازدیدها و کاهش نسبی رعایت پروتکل‌های بهداشتی ممکن است تا هفته آینده افزایش آمار مبتلایان به کووید ۱۹ مشاهده شود.
به گزارش نگاه ایران ، سعید نمکی، وزیر بهداشت در ستاد مقابله با کرونا در قزوین گفت: من به همه اعلام خطر ...
برطبق ترند‌های گوگل، جستجو برای «نمودار تولد» و «طالع‌بینی» در سال ۲۰۲۰ در مقایسه با ۵ سال گذشته به اوج رسیده و برخی از طالع‌بین‌های حرفه‌ای گزارش داده‌اند که در دوران قرنطینه کسب‌وکارشان اوج گرفته است.
یک متخصص اپیدمیولوژی گفت: واکسیناسیون در کنار سایر روش‌ها از جمله نظام توانمند مراقبت بیماری و مشارکت مردم می‌تواند در کنترل اپیدمی موثر باشد، برای برخی گروه‌ها ممنوعیت تزریق واکسن وجود دارد.
معاون علوم پزشکی گیلان:
معاون علوم پزشکی گیلان گفت: رصدهای دانشگاه علوم پزشکی ادامه دارد و تا به امروز موردی از ویروس جهش یافته در گیلان مشاهده نشده است، اما مردم بیشتر از گذشته باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.
سال گذشته در چنین روزهایی بود که خبر آمد دو نفر در شهر قم به ویروس کرونا مبتلا شده و فوت کردند. حالا در یک سالگی شیوع این ویروس در کشور، شاهد خیز چهارم بیماری در روزهای پایانی سال هستیم.
سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا با توجه به تحقیقی جدید اعلام کرد سطوحی از جنس آلیاژهای میکروبیال مسی می‌توانند ویروس کرونا را در ۲ ساعت از بین ببرند.
علی برقی بازیگر سینما، تلویزیون‌ و تئاتر کشور در بیمارستان سینای تهران درگذشت. از مهمترین آثار علی برقی، به ایفای نقش در سریال‌های «ویلای من»، «بچه مهندس»، «دادستان» و «نون و ریحون» می‌توان اشاره کرد.
خواهر آندره فردا (پنج شنبه) صدوهفدهمین سالروز تولد خود را جشن خواهد گرفت. 
سخنگوی وزارت بهداشت:
سخنگوی وزارت بهداشت با اعلام اینکه از دیروز تا امروز ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷ هزار و ۵۸۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده است که ۶۱۱ نفر از آنها بستری شدند گفت: مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۸ هزار و ۶۸۶ نفر رسید.
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون یک میلیون و ۴۸۱ هزار و ۳۹۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۸۹ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۸ هزار و ۶۲۵ نفر رسیده است.
وزیر بهداشت گفت: امروز در ۶۳۵ بیمارستان دولتی، خصوصی و خیریه واکسیناسیون کرونا برای پرسنل شاغل در آی سی یو آغاز می‌شود.
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون یک میلیون و ۴۸۱ هزار و ۳۹۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۸۹ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۸ هزار و ۶۲۵ نفر رسیده است.
گوهر خیر اندیش، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون که به دلیل ابتلا به کرونا چند روزی در بیمارستان بستری و تحت درمان بود، عصر روز گذشته از بیمارستان مرخص شد.
پژوهشگران:
پژوهشگران در بررسی جدیدی دریافته‌اند که امکان انتقال کروناویروس از طریق سطوح در مقایسه با راه‌های دیگر، بسیار کم است.
وزیر بهداشت مطرح کرد؛
وزیر بهداشت از آغاز واکسیناسیون علیه بیماری کووید ۱۹ از روز سه شنبه ۲۱ بهمن ۹۹ برای نیروهای آی سی یو خبر داد.
به گزارش نگاه ایران به نقل از ایسنا، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح شنبه (۱۸ بهمن) به حدود ۱۰۶ ...
رئیس جمهور با اشاره به درگذشت مهرداد میناوند و علی انصاریان از فوتبالیست‌های محبوب کشورمان گفت: در این ایام دیدیم که دو ...
جمشید حمزه زاده
مردم ما سال دشواری را پشت سر گذاشتند. مشکلات فراوانی که برایشان به وجود آمد و از جمله شیوع ویروس کرونا از ...
بر اساس آمارها بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر به دلیل شیوع کرونا از کار بیکار شده و مشمول دریافت بیمه بیکاری شناخته شدند.
روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا:
رییس جمهور با بیان اینکه از این هفته واکسیناسیون در کشور آغاز می‌شود، گفت: قبل از ۲۲ بهمن و در همین هفته و طبق اولویت‌های وزارت بهداشت کار واکسیناسیون با کادر درمان و بعد افراد دارای بیماری زمینه‌ای و مسن آغاز می‌شود.
نخستین محموله واکسن کرونای روسی با عنوان «اسپوتنیک وی» روز پنجشنبه ۱۶ بهمن وارد ایران شد و قرار بر این است که دو میلیون دوز از این واکسن در هفته‌های آینده وارد کشور شود، اما جزییات و نکاتی در مورد نوع این واکسن و شیوه تزریق آن را باید بدانیم.
رئیسی عنوان کرد؛
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: نخستین محموله واکسن کرونا وارد کشور شده و بر اساس اولویت‌بندی سند ملی واکسیناسیون کشور، تزریقات شروع می‌شود و ابتدا افرادی که در بخش‌های مراقبت ویژه کار می‌کنند و ارتباط مستقیم با بیمار دارند در اولویت تزریق خواهند بود.
دکتر کیانوش جهانپور؛
به دنبال برخی پروتکل شکنی‌ها در جامعه و البته از سوی افراد شناخته شده در شرایط شکننده کرونایی در کشور، رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: هنوز هم برخی مردم را به قتلگاه دعوت می‌کنند، هر روز یک نفر یا یک جمع کوچکی قصه‌ای می‌گوید و سنگی در چاه می‌افکند که هزار عاقل در بیرون آوردن آن گرفتار می‌شوند.
سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد؛
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از جان باختن ۶۷ بیمار کووید۱۹ در شبانه روز گذشته خبر داد.
جانشین معاون عملیات ترافیک راهور ناجا:
جانشین معاون عملیات ترافیک راهور نیروی انتظامی با اعلام آخرین وضعیت منع تردد و محدودیت های ترافیکی برابر مصوبه امروز کمیته امنیتی انتظامی وزارت کشور گفت: از روز شنبه تردد خودروهای غیر بومی به استانهای مازندران، گیلان و گلستان ممنوع شد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه اعلام کرد: نخستین محموله واکسن روسی کرونا موسوم به «اسپوتنیک وی» توسط هواپیمای شرکت ماهان امروز (پنجشنبه) بارگیری و به ایران ارسال شد.
مراسم خاکسپاری پیکر مرحوم علی انصاریان، صبح پنجشنبه ۱۶ بهمن ماه در بهشت زهرا برگزار شد. در این مراسم جمعی از ورزشکاران ...
علی انصاریان مدافع سابق تیم ملی فوتبال ایران در اثر تشدید درگیری ریه‌اش به خاطر ویروس کرونا، جان به جان آفرین تسلیم کرد.
سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۶هزار و ۸۷۰ مورد جدید کووید۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.
رئیس بیمارستان فرهیختگان تهران به اتفاق تیم درمانی بیمارستان درحال حاضر در جلسه مهمی در حال تلاش برای پایداری حال آقای علی انصاریان هستند.
14 بهمن؛
پزشک معالج علی انصاریان از وخیم شدن وضعیت جسمانی این پیشکسوت فوتبال کشورمان خبر داد.
معاون گردشگری می‌گوید: برقراری سفرهای نوروزی به حاد نشدن ویروس کرونا در کشور مشروط شده است. ضمن این‌که سفر به شهرهای قرمز و نارنجی در تعطیلات نوروز ممنوع خواهد بود و سفر به نقاط دیگر کشور به ارائه «رزرو اقامتگاه» منوط خواهد شد.
سردار رحیمی:
رئیس پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه قرار دادن تصاویری از لحظه‌های سرقت باعث تشویش اذهان عمومی می‌شود تاکید کرد: باید تصاویر به پلیس تحویل داده تا پیگیری شود.
معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سفر به شهر‌های قرمز و نارنجی همچنان ممنوع است.
معاون وزیر بهداشت:
معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت از احتمال تغییر زمان برگزاری چهل و هشتمین آزمون دستیاری خبر داد و گفت: جلساتی در این خصوص با وزیر بهداشت برگزار شده و احتمال تغییر زمان برگزاری این آزمون وجود دارد که جزییات آن اعلام خواهد شد.