| پنجشنبه، 30 فروردین 1403
بیمه سرمد در راستای گسترش خدمات بیمه‌ای خود، طرح بیمه‌ای پوشش مسئولیت مدنی مدیران ساختمان‌های مسکونی و تجاری را ارائه کرده است.
رهبر انقلاب در دیدار کارگزاران حج:
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: تأمین امنیت همه زائران بویژه زائران ایرانی و جلوگیری از تکرار فجایع گذشته و همچنین تجدیدنظر در افزایش هزینه‌ها، از مطالبات جدی جمهوری اسلامی است.
جهانبخش:
بازیکن تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: اینکه بدون آمادگی و داشتن بازی‌های تدارکاتی به جام جهانی برویم را مثبتی نمی‌بینیم، اما باید قسمت مثبت داستان را نگاه کنیم که بازیکنان خوب تمرین می‌کنند.
معاون فرهنگی،‌ اجتماعی و امور استان‌های سازمان تامین اجتماعی از افزایش سقف وام قرض‌الحسنه بازنشستگان این سازمان در سال جاری خبر داد.
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر:
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت: زمان پرداخت عیدی مستمری بگیران اعلام شد.
رئیس سازمان تولید اسکناس و مسکوک خبر داد:
رونمایی از نسل جدید اسکناس‌های هزارتومانی، 2 هزار تومانی و 5 هزار تومانی انجام شد و فرآیند انتشار و عرضه این اسکناس ها طی ماههای آتی صورت خواهد گرفت.
ونوس مگس‌خوار می‌تواند تعداد قدم‌های طعمه خود را بشمارد. دانشمندان مشاهده کردند که این گیاه فقط زمانی طعمه را به دام می‌اندازد که در ظرف ۲۰ ثانیه دو بار از طرف آن تحریک شده باشد. این به این معنی است که این گیاهان می‌توانند نخستین سیگنال را برای مدتی کوتاه به حافظه بسپارند.
حسین سلاح ورزی
سوءتعبیر از نقش رایزنان بازرگانی به‌عنوان عوامل کارسازی مبادلات تجاری میان دو کشور، انحراف خطرناکی در الگوی تقسیم وظایف تخصصی اکوسیستم تجارت ...
بر اساس آمارها بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر به دلیل شیوع کرونا از کار بیکار شده و مشمول دریافت بیمه بیکاری شناخته شدند.
رئیس دفتر رئیس جمهوری در یادداشتی با عنوان«گزارش به مردم درباره واکسن» تاکید کرد که برخی از مسئولان و تریبون‌داران با رویکرد سیاسی بنای ناسازگاری با تصمیمات ملی و حاکمیتی در حوزه کرونا دارند.
بیش از ۳۲۰ تن گوشت قرمز حدود ۷ سال در گمرکات کشور رسوب شده بودند که هم اکنون در حال ترخیص هستند.
" به مناسبت روز جهانی تالاب ها "
از جمله زیباترین مناظر آبی در شمال ایران تالاب بین‌المللی انزلی است.
معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سفر به شهر‌های قرمز و نارنجی همچنان ممنوع است.
رئیس‌جمهور گفت:روند تأمین ارز کالا‌های اساسی و دارو به شکل مستمر توسط دولت ادامه دارد و با جدیت دنبال می‌شود.
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با اعلام این خبر که لایحه رتبه بندی بر اساس مفاد ماده ۶۳ قانون برنامه ششم تدوین و به دولت ارائه و در کمیسیون علمی تصویب و به زودی در صحن دولت مطرح و به مجلس تقدیم خواهد شد
زمین‌لرزه‌ای به قدرت ۴.۸ ریشتر، بخش وسیعی از مناطق غربی ترکیه را دوباره لرزاند.
معاون درمان ستاد کرونای تهران اعلام کرد:
آمار ابتلا در تهران از حالت نزولی خارج شده و حتی در برخی بیمارستان ها مراجعات سرپایی دوبرابر شده
به گزارش نگاه ایران ،به نقل از ایسنا، با وجود آنکه بارها جلساتی بین نمایندگان مجلس و وزرای مرتبط با حوزه مسکن ...
نتایج اولیه هشتمین آزمون استخدامی متمرکز ۲۸ دستگاه‌ اجرایی کشور در سال ۹۹ تا ساعت ۲۰ امشب (شنبه مورخ ۱۱ بهمن) بر روی سایت سازمان ‌سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت.
علی حیدری
عضو و نائب رئیس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی در یادداشتی، به دشواری‌های دستیابی نظام متمرکز تامین اجتماعی پرداخت.
با رأی نمایندگان؛
نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای مقرر کردند که کلیه مستخدمینی که از زمان شروع دفاع مقدس در مناطق عملیاتی اشتغال داشته‌اند، از مزایای شاغلان مناطق عملیاتی دفاع مقدس برخوردار شوند.
با حکم وزیر بهداشت؛
دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حکمی دکتر نفیسه حسینی یکتا را به عنوان مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منصوب کرد.
آسیب جنسی یا جسمی کودکان، سبب بروز خشم درونی می‌شود و کودکان به دنبال جبران آسیب‌ها هستند. اگر کودک برادر یا خواهر کوچکتر داشته‌ باشد، آنها را کتک خواهد زد.
پلک ها ممکن است به واسطه جدا شدگی یا کشیده شدن عضله پلک دچار افتادگی شوند. همچنین، بروز مشکل در اعصاب پلک چشم ممکن است به افتادگی پلک منجر شود.
شرکت مدرنا:
کارایی موثر ۱۰۰ درصدی واکسن کرونای شرکت مدرنا در برابر موارد شدید ابتلا به بیماری کووید 19 تأیید شد
نیکزاد:
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: این را قطع یقین بدانید که نظام جمهوری اسلامی این اقدام تروریستی که یکی از توانمندترین دانشمندان حوزه دفاعی، هسته‌ای و موشکی‌مان را از ما گرفت، ‌قاطعانه پاسخ خواهد داد و مجلس شورای اسلامی نیز از ترور وی کوتاه نمی‌آید.
رییس دانشگاه امیرکبیر:
رئیس دانشگاه امیرکبیر با تاکید بر اینکه این دانشگاه کانون بسیاری از اعتراضات سال های گذشته بود، گفت: اگر چه برخی از این اعتراضات به حق بود اما معتقد نیستیم که این نوع اعتراض ها تداوم داشته باشد اما به هر حال یکی از زمینه هایی که دانشجو ساخته می شود همین فعالیت های فوق برنامه آن ها است و به همین جهت همواره از فعالیت های دانشجویان استقبال کردیم.
صدراعظم نوری گفت: اخذ هزینه ۵ هزار تومانی بلیت مترو باید به تدریج انجام شود تا به مردم فشار نیاید.
دیدار تیم‌های پرسپولیس و شهر خودرو با پیروزی شاگردان یحیی گل‌محمدی به پایان رسید تا شاگردان گل‌محمدی به جمع تیم‌های بالانشین جدول اضافه شوند. در هفته‌های گذشته پرسپولیس فقط یک گل از روی نقطه پنالتی زده بود که باعث انتقاد رسانه‌ها و نگرانی هواداران شده بود.
وزیر اطلاعات:
وزیر اطلاعات گفت: سربازان گمنام امام زمان (عج) بلافاصله بعد از ترور شهید فخری زاده تمام تلاش خودشان را به کار گرفتند و سرنخ‌های زیادی به دست آوردند و همچنان با تمام ابعاد در حال پیگیری قضیه هستند.
معاون دفتر برنامه ریزی تامین توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت
معاون دفتر برنامه‌ریزی تأمین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت گفت: در سیاست اخیر تنظیم بازار از وزارت جهاد کشاورزی خواسته شده که میزان جوجه‌ریزی افزایش و به ماهانه ۱۲۰ میلیون قطعه برسد.
رییس سازمان امداد و نجات
رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از آبگرفتگی و سیل در ۸ استان طی ٧٢ ساعت گذشته خبر داد.
ساخت مسکن محرومان طی دو سال اخیر با افزایش هزینه‌های ساخت و ساز، روند کندی به خود گرفته که این موضوع باعث تشدید مشکلات افراد نیازمند جامعه شده است.
به نظر می‌رسد جریان نفوذ، علاوه بر میدان اطلاعاتی، عملیاتی و امنیتی که کارویژه آن ترور و آدم‌کشی است، عقبه‌هایی نیز در میدان سیاست دارد که می‌توانند با تحریک سیاسیون ساده‌دل و دچار ضعف تحلیل، نقشه ترور انجام شده در ۷ آذرماه را تکمیل کنند.
مزارع پروش راسو در دانمارک از هفته گذشته کار معدوم سازی راسوها را آغاز کرده اند و این عملیات تا نابودی کامل 17 میلیون راسو ادامه خواهد یافت. دولت دانمارک عملیات معدوم سازی 17 میلیون راسو از نوع "مینک" را آغاز کرده است.
سخنگوی وزارت خارجه:
سخنگوی وزارت خارجه کشورمان تاکید کرد: ما در مورد آمریکا واقع نگر هستیم و به اقدامات این کشور توجه می کنیم، نه گمانه زنی‌ها و تحلیل‌های رسانه‌ای.
رییس پلیس پایتخت:
فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به افرادی که سعی در از بین بردن امنیت اخلاقی جامعه دارد تاکید کرد که پلیس اجازه نمی دهد که خون شهید سپهبد سلیمانی با رشد 4 تا انگل در جامعه از بین برود.
محمد رضا شجریان را تنها با موسیقی و آواز نباید شناخت یا شناساند. حتی با هنر و خود می‌گفت: «صدای من بازتاب وقایع تاریخ معاصر ایران است. استاد اصلی من زندگی و شرایطی است که بر من گذشته. چرا که من از هر پدیده‌ای درس گرفتم. من هر چه دارم از آموخته‌هایم است.» 
مهاجم بارسلونا اعلام کرد اشتباهاتش را در رابطه با اتفاق‌های یک ماه گذشته می‌پذیرد.
رئیس دانشگاه امیرکبیر خبر داد:
رییس دانشگاه امیرکبیر با بیان اینکه با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی شهریه دانشجویان این دانشگاه برای ترم تحصیلی جاری، گفت: با توجه به تورم موجود باید افزایش ۵۰ درصدی شهریه را می‌داشتیم.